La consellera de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya, Anna Simó, ha participat avui a Brussel·les en el Consell de Ministres d’Educació, Joventut i Cultura de la Unió Europea per exposar, davant la secció de Joventut, el posicionament de les comunitats autònomes de l’Estat espanyol sobre la implantació del Pacte Europeu per a la Joventut. És la primera vegada que un càrrec conseller del Govern de la Generalitat s'expressa en llengua catalana al Consell de Ministres de la Unió Europea.
Simó ha intervingut al Consell com a consellera del Govern català acompanyada de la secretària general de Joventut, Marta Rosàs, integrant la delegació espanyola del Consell de Ministres, per presentar la posició comuna de les comunitats autònomes adoptada el dia 16 de febrer de 2006 a Madrid. Durant el primer semestre de 2006, la Generalitat de Catalunya exerceix la representació de les comunitats autònomes de l’Estat espanyol en els àmbits de cultura, joventut, ocupació, afers socials i dona, i protecció de consumidors.
La representació en la secció de Joventut permet al Govern de la Generalitat, per mitjà de la Secretaria General de Joventut, mantenir un contacte estret amb tots els processos de decisió dels temes que actualment es tracten en la Unió Europea en matèria de joventut. Entre aquests temes destaca la implantació del Pacte Europeu per a la Joventut (actualment en fase de debat previ), que posa de manifest la voluntat dels estats membres de la Unió Europea de treballar sota unes perspectives comunes en matèria de política d’inclusió i oportunitats per a la joventut.
En la seva intervenció, Simó ha valorat positivament el contingut del document de conclusions sobre l'execució del pacte com a instrument per aconseguir millores en l’educació, la formació, la mobilitat i la inclusió social dels joves, amb especial èmfasi en les estratègies per fomentar l’ocupació i millorar la seva entrada al món laboral. En aquest sentit, la consellera ha insistit en la necessitat d’orientar les actuacions adreçades al jovent a assolir la seva millora de qualitat de vida i la realització del seu propi projecte de vida.
Igualment, Simó ha recalcat la importància de desenvolupar estratègies transversals adreçades a la gent jove amb una clara voluntat d’establir programes i pressupostos interministerials i d’àmbit comunitari. Alhora, ha insistit en la necessitat d’implicar les persones joves i les organitzacions juvenils per tal de definir i portar a terme amb èxit programes adequats a la situació real d’aquest sector de la ciutadania, i en la necessitat, també, de reforçar el paper de les administracions locals i regionals, pròximes als ciutadans, en el desenvolupament de les polítiques de joventut.