Simó: 'La Llei de Serveis socials assistirà a més d'un milió de persones, el doble que fins ara'

La consellera de Benestar i Família, Anna Simó, ha qualificat de “pas de gegant” el Projecte de llei de serveis socials, aprovat ahir pel Govern, perquè “universalitza aquests serveis, disminueix les desigualtats socials i garanteix una qualitat de vida digna a tots els ciutadans i ciutadanes”.

Simó ha presentat avui el projecte, que ara es debatrà al Parlament, i ha destacat que la llei “posa les bases del quart pilar del benestar, amb l’educació, la salut i les pensions”. La consellera ha destacat l’esforç econòmic que suposarà desplegar la llei (més de 2.000 milions d’euros) i ha remarcat que en els primers dos anys d’implantació (2007-2008) se’n beneficiaran 1.350.000 persones, mig milió més que actualment.

La consellera ha destacat que una de les principals novetats de la llei és “la modificació de l’accés als serveis socials, ja que elimina d’entrada el filtre de renda” així com la possibilitat que les persones amb discapacitat física que ho demanin “disposin d’un assistent personal, que és una opció alternativa als serveis institucionalitzats”. L’objectiu per al 2008 és que un trenta per cent de les persones de 18 a 64 anys amb alguna discapacitat física i alta dependència que viuen al domicili puguin tenir una mitjana de vuit hores setmanals d’assistència personal.

Simó també ha remarcat "l’increment de recursos per a la creació de places residencials per a la gent gran i persones discapacitades". En el primer cas s’arribarà a les 27.055 places públiques, un disset per cent més que el 2005. Hi haurà també 5.371 places públiques per a persones amb discapacitats, que representa un increment del vuitanta-cinc per cent respecte al 2005.

Anna Simó ha afegit que la Llei de serveis socials “tindrà un impacte clar i directe en l’economia productiva i preveiem que l’any 2015 haurà generat prop de 53.000 nous llocs de treball, com persones diplomades en treball social o en educació social”.