La portaveu d’Esquerra al Parlament, Anna Simó, ha valorat l’obra de govern dels darrers quatre anys i, especialment, el grau de compromís assolit en els departaments liderats per Esquerra, que estan presentant i preparant els balanços de la feina feta fins al moment. Simó ha posat de relleu la transparència de l’executiu per passar comptes i fer balanç de l’acció de Govern. ‘Felicitem el Govern de la Generalitat per la feina feta fins al moment i considerem que és un acte d’aprofundiment democràtic i de transparència el poder explicar quin és el grau d'acompliment d’un Pla de Govern que ha fixat objectius concrets amb indicadors concrets d’avaluació a l’abast de la ciutadania’, ha dit Simó.
Simó ha destacat que aquesta legislatura ha estat la segona en què s’assoleix un grau tan elevat d’activitat legislativa i ha recordat que ‘mai abans del pacte del Tinell el Govern de la Generalitat retia comptes de la feina feta’. La portaveu parlamentària ha considerat que aquest és un bon moment per fer balanç i que ‘és bo que la ciutadania tingui accés al grau d'acompliment del Pla de Govern’.
Anna Simó també ha defensat el treball realitzat durant aquesta legislatura ‘per la construcció d’estructures d’Estat, malgrat ser conscients de les limitacions d’un poder polític insuficient i encara més escapçat després de la sentència del TC’. Unes iniciatives que la dirigent independentista considera que s’han dut a terme amb valentia. En concret s’ha referit a ‘canvis molt profunds que s’han afiançat gràcies a pactes nacionals a mitjà termini que van més enllà d’una legislatura’, que ha considerat importants en un moment de crisi econòmica greu, de reducció i constricció dels pressupostos, d’un dèficit fiscal que no retrocedeix al ritme que pertocaria i d’una sentència com la del TC. ‘Malgrat això, s’han prioritzat els programes socials, la recerca i la innovació, així com un canvi en el model productiu a Catalunya’, ha afegit.
Per a Simó, ‘no és moment de cofoismes, però tampoc d’arronsar-se de la feina feta per un govern catalanista i d’esquerres ni de treure’n importància com fa l’oposició’. I ha avançat que el principal repte de la pròxima legislatura, a més d’aprofundir en la democràcia i els avenços socials, és assolir el fet ‘que la ciutadania pugui pensar lliurement el seu futur i que pugui ser preguntada més enllà d’un cop cada quatre anys en unes eleccions què vol que sigui el seu país’. ‘Nosaltres treballarem per a això’, ha conclòs.