La Secretaria de Famílies i d'Infància del Departament de Benestar i Família ha demanat avui la modificació de la Llei d'enjudiciament criminal, per evitar que es tornin a produir casos de declaració de menors davant dels pressumptes agressors. L'objectiu és evitar la confrontació visual i l'acarament, perquè la persona menor pot reviure públicament uns fets que poden haver afectat profundament l'equilibri psicològic i emocional, i augmentar el dany patit de forma greu.
Per aquest motiu, Benestar i Família no només es pronuncia a favor d'una modificació legislativa que protegeixi millor la infància i l'adolescència en casos de delicte contra la llibertat sexual, sinó que fa una proposta de modificació legislativa.
Concretament, amb el següent incís als apartats tercer i segon, respectivament, dels articles 448 i 707 de la Llei d'enjudiciament criminal: "quan la persona menor d'edat que testifiqui, sigui alhora víctima del delicte sexual que s'estigui jutjant, el seu interrogatori s'ha d'efectuar en tot cas mitjançant l'ús de mitjans tècnics o audiovisuals que evitin la confrontació visual amb l'inculpat". I amb la modificació dels apartats dels articles 455 i 713, on hauria de de dir que "no es practicaran acaraments amb testimonis que siguin menors d'edat en els casos que siguin alhora víctimes del delicte sexual que es judiqui".