La portaveu parlamentària d’Esquerra, Anna Simó, amb la consideració prèvia que es pugui tractar d’un globus sonda i preguntant-se quan de temps passarà fins que el propi Govern o CiU el matisi, s’ha manifestat molt crítica amb les darreres declaracions del conseller d’Economia, Mas-Colell el qual ha proposat que el cos de treballadors públics treballi més pel mateix sou o bé obre la possibilitat d’una nova rebaixa salarial.
‘Ha parlat de repartir el dolor i em pregunto, si més enllà de les males notícies que van donant el mateix titular d’Economia o bé el conseller Mena quan afirma que la meitat de les persones aturades no tornaran a treballar, sabran explicar el per què, si sabran explicar els objectius, si la mesura afectarà només als que treballin en atenció al públic perquè no poden cobrir les substitucions, quantes jornades completes volen generar amb aquesta mesura, etc’ ha exhortat Simó que criticat la manera en que el conseller d’Economia ha fet pública la proposta: ’No es pot dir que hem de socialitzar el dolor perquè ho dic jo i perquè et toca treballar 10 minuts més al dia però sense explicar el que pretens i sense fixar un punt i final’. I ha recriminat el fet que ‘El Govern de la Generalitat no s’ha de limitar a fer declaracions catastròfiques i de mers gestors públics; n’esperem, i més en temps de crisi com aquests, que faci política i fixi estratègies a mitjà termini i de llum al final del túnel’.
‘Se’ns parla de sacrificis constantment però sense explicar els objectius que es busca’ per tant ha sentenciat la portaveu republicana, ‘demanem al Govern que si vol que socialitzem el dolor, que expliqui quan s’acabarà, quines cures hi haurà i quins objectius busca; demanem claredat i transparència, no declaracions i imposicions’.