Pere Aragonès intervé al Ple del Parlament / Marc Puig

També dotarà amb 13 milions d’euros l’àmbit de la cultura i amb 13 més la promoció econòmica

Arrel de la flexibilització dels objectius de dèficit per part de l’Estat espanyol i, per tant, de l’aprovació del nou sostre de dèficit, la Generalitat disposa de 72 milions d’euros més per als Pressupostos de l’any 2020. El vicepresident del Govern i conseller d’Economia, Pere Aragonès, ha explicat avui davant el Parlament a quines partides es destinaran aquests diners.

Aragonès ha fet saber en seu parlamentària que 20 milions d'euros s’invertiran en “posar al dia els serveis socials del país” via Departament de Treball, Afers Social i Família, atenent l’àmbit de la infància i de les tarifes. Altres 26 milions més es destinaran al Departament de Territori i Sostenibilitat, específicament a la millora de polítiques d’habitatge. Fins a 13 milions seran per a polítiques de promoció econòmica "en un context en què hi ha moltes incerteses globals”, ha assegurat el vicepresident, i ha posat com a exemple el Pacte Nacional per la Indústria.

Com ja va avançar Aragonès, els 13 milions restants es destinaran al Departament de Cultura, “per completar aquest canvi de paradigma que vam iniciar amb la presentació dels pressupostos del 2020”, ha assegurat el republicà.

“És un pressupost que, en les condicions actuals, és el millor possible”, ha subratllat Aragonès, “però que no és el que faríem si tinguéssim totes les eines”. “Per això, ens cal aprofitar l’oportunitat que ens dona aquest nou marge de dèficit”, ha clos Aragonès.

Etiquetes