Esquerra Republicana dona suport als treballadors i treballadores de l'empresa Nissan

Comunicat d'Esquerra Republicana sobre el tancament de les plantes de Nissan

Davant de l’anunci de la direcció de l’empresa Nissan i seva la intenció de clausurar les plantes fabricació d’automòbils i components de Catalunya, Esquerra Republicana vol expressar:

El rebuig a la manera amb com s’ha efectuat aquest anunci, amb globus sonda en dies previs i secretisme per part de la direcció que han incrementat la incertesa i el malestar entre els treballadors i les treballadores enmig del context global de la pandèmia. Considerem que el fet d’haver-se’n assabentat per la premsa en comptes dels seus canals interns, entre d’altres els representants sindicals, en els dies previs demostra la falta de voluntat negociadora real de la direcció.

Considerem la mesura del tancament del tot inapropiada i desproporcionada. Davant de qualsevol eventualitat crítica és obligació i forma part de la responsabilitat de la Direcció empresarial tenir també cura dels treballadors i les treballadores que formen part del projecte i han fet créixer la companyia. En aquest cas, doncs, aquest tancament afectarà a més de 3.000 treballadors de forma directa i 20.000 de forma indirecta.

En aquest cas, és obvi que l’aposta estratègica del conglomerat empresarial Nissan-Renault-Mitsubishi ha primat el repartiment de dividends i la rendibilitat per sobre de qualsevol afectació envers la seva plantilla.

Exigim una rectificació a la Direcció de Nissan, que replantegi la posició i donem suport actiu a totes les treballadores i treballadors que perdran els seus llocs de treball si es manté la decisió.

Animem a la ciutadania a donar suport actiu a les mobilitzacions en defensa dels llocs de treball i a ajudar fent aportacions a la Caixa de Resistència ES21 0049 1944 2623 1003 0440.

Continuem on sempre hem estat, al costat dels treballadors i les treballadores i persistirem, des la mobilització i aportant solucions.

#FuturoParaNissanYA #FuturPerNissanJA