El portaveu del grup parlamentari d’Esquerra Republicana al Congrés, Joan Tardà, i el portaveu adjunt, Gabriel Rufián, s’han reunit aquest dimecres amb el candidat del PP i president del govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy. Els representants dels republicans han explicat que la reunió ha servit per explicar a Rajoy que Esquerra Republicana només investirà un president que accepti un referèndum a l’escocesa en el termini d’un any i que faci polítiques d’esquerres. Per això, des d'Esquerra ‘li hem comunicat que el nostre no a la seva investidura era irrenunciable’. ‘Mai investirem un govern que no permeti un referèndum a l’escocesa’, ha recordat Tardà.
Els republicans han acceptat la visita perquè volien dir-li cara a cara a Rajoy que les conspiracions de Fernández-Díaz per buscar falsos casos de corrupció d’Esquerra Republicana són 'inadmissibles' i li han recordat que arrel d’aquests fets van demanar-li la dimissió, és per això que Rajoy no hauria de ser president del govern ni Fernández-Díaz, ministre. Rufián i Tardà li han lliurat al president del govern espanyol un llapis de memòria amb les informacions sobre les escoltes que s’han conegut durant el mes de juny i li han demanat que ‘prengui mesures davant un fet com aquest que inclou frases tan doloroses com el ‘nos hemos cargado su sanidad’. Un fet al qual Rajoy ha respost que s’ha obert una investigació.
Els diputats independentistes han volgut remarcar que a ‘Catalunya s’ha iniciat un procés que no té aturador. Que existeix un mandat democràtic per fer la independència i que complirem amb el mandat que té el govern Puigdemont-Junqueras’.