La pensió de viduïtat serà compatible amb la de l'Assegurança Obligatòria de Vellesa i Invalidesa (SOVI) a partir del pròxim 1 de setembre, si bé la suma d'ambdues prestacions no podrà superar en dues vegades la quantia de la pensió mínima de viduïtat per a beneficiaris de 65 o més anys.
Així ho ha anunciat avui en roda de premsa el portaveu al Congrés, Joan Tardà, acompanyat dels portaveus en la Comissió de Treball i Assumptes Socials del Congrés del PSOE, Isabel López; de CiU, Carles Campuzano; i IU-ICV, Carme García. Els quatre grups van assolir ahir un acord amb el secretari d'Estat de la Seguretat Social, Octavio Granado, perquè ambdues prestacions puguin alternar-se.
Tardà ha posat èmfasi que la simultaneïtat entre el SOVI i la viduïtat serà una realitat gràcies a la correlació de forces existents actualment en el Parlament, ja que en l'anterior legislatura el PP 'va tombar' en diverses ocasions aquesta iniciativa.
En cas de superar el límit establert, que per a 2005 queda fixat en 877,42 euros mensuals, es reduirà la quantia de la pensió SOVI en la quantitat necessària per no superar l'esmentat límit. La possibilitat de compaginar ambdues prestacions serà també d'aplicació a aquelles situacions que es van generar abans de l'entrada en vigor de la norma.
Segons els càlculs que han facilitat els portaveus parlamentaris, aquesta mesura beneficiarà a unes 80.000 vídues (el 90% de Catalunya) iel seu cost superarà els 200 milions d'euros.
Està previst que la compatibilitat entre el SOVI i la pensió de viduïtat s'aprovi en la pròxima Comissió de Treball i Assumptes Socials, a finals d'aquest mes, per ser remesa després al Senat.