Tardà titlla de 'pijos ressentits' els promotors d'un manifest que reclama la creació d'un partit d'esquerres anticatalanista

El portaveu Joan Tardá ha qualificat avui de "pijos ressentits" el grup d'intel·lectuals que han elaborat un manifest on reclamen la creació d'un partit d'esquerres anticatalanista. Tardà ha recordat que un partit d'aquestes característiques "està condemnat al fracàs" i els ha esperonat a presentar-se a les eleccions perquè "s'adonin de la realitat".

El portaveu ha titllat els firmants de "burgesos que viuen als barris alts i que els diumenges van a urbanitzacions de luxe" i que "estan ressentits perquè pensaven que els hi arribaria la seva oportunitat amb el canvi de govern i ara fan xantatge al PSC".

Entre els signants del manifest hi figuren el director teatral Albert Boadella, els escriptors Félix de Azúa, Horacio Vázquez Rial i Félix Ovejero, o els periodistes
Arcadi Espada, Ferran Toutain i Xavier Pericay.

Tardà ha recordat que els promotors del manifest són els mateixos del Manifiesto de los 2300 de 1981 encapçalats per Federico Jiménez Losantos i del Foro Babel de mitjans dels 90. I ha sentenciat que "tots ells sempre han denunciat una suposada discriminació del castellà a Catalunya, un fet que la ciutadania sap que és completament fals".