Consellera Teresa Jordà al Parlament de Catalunya

La consellera d’Acció climàtica, Agricultura i Alimentació, Teresa Jordà, ha anunciat la decisió del govern de congelar la tarifa de l’aigua en alta de la xarxa Ter Llobregat per al 2023. Decisió que té la voluntat de “posar les persones al centre”, i evitar “un encariment dels preus en els ciutadans en un moment complex”, ha explicat durant la sessió de control al Parlament arran d'una pregunta de la diputada republicana Anna Torrentà.

L'ens Abastament d’Aigua Ter-Llobregat (ATL), l’empresa pública que abasteix els municipis connectats a aquesta xarxa, continuarà garantint el bon servei i la millora de l'abastament amb una aportació del govern, a través de l’Agència Catalana de l’Aigua, de 13 milions d’euros. Una inversió per assumir els sobrecostos de l’any vinent de l’empresa i “evitar que sigui la ciutadania qui ho pagui”, com ha assenyalat la consellera Jordà.

D’aquesta manera, no es generarà endeutament a l’empresa ATL “evitant errors del passat, quan es tendia a incrementar l’endeutament”, i la ciutadania no patirà un encariment de la seva factura de l’aigua.

La consellera Jordà ha explicat també que la tarifa de l’aigua en alta està congelada des del 2017, “una decisió que s’ha mantingut durant 5 anys en un període d’extrema dificultat”, i que ara es manté, perquè “no podem apujar la pressió fiscal als ciutadans i ciutadanes”. Una mesura en la línia d’estar “al costat de les persones”, i que se suma a l’escut social de 300 milions d’euros per ajudar a les famílies que va anunciar al president Aragonès al debat de política general.