Torrent: “El 14F torna a ser un plebiscit entre repressió o llibertat; entre foscor i extrema dreta, o esperança i República catalana. I si no hi anem, guanya el 155”

Marta Rovira fa una crida a la mobilització per frenar el bloc del 155: “Aquestes eleccions van de govern republicà o de 155 amb la clau de Vox. No ho podem tolerar”

“Això va de 155 o Esquerra Republicana”. Així de contundent s’ha mostrat el president del Parlament i número 3 per Barcelona, Roger Torrent, en un acte a Balaguer. Torrent ha assegurat que les properes eleccions són un plebiscit entre repressió o llibertat; entre foscor i extrema dreta, o esperança i República catalana. I si no hi anem, guanya el 155”. El candidat també ha apel·lat els 90 anys d’història dels republicans, “avalats sempre per la independència i la justícia social. Queden només set dies per confirmar la victòria d’Esquerra Republicana a les urnes després de 80 anys, no pareu. Som-hi”, ha afegit.

La secretària general del partit, Marta Rovira, des de Ginebra, també ha alertat del perill que suposaria una suma del bloc del 155 amb l’extrema dreta de Vox: “No ho podem tolerar”. “Un vot a Esquerra Republicana és un vot clar a favor d'un govern independentista i progressista. Com més forta sigui Esquerra Republicana, en un govern que volem republicà, més progressista serà aquest govern”, ha sentenciat.

Per la seva banda, la cap de llista per la demarcació de Lleida, Marta Vilalta, ha fet una crida al vot útil: "Davant d’aquells que no creuen en el territori, també Esquerra Republicana, perquè defensem l’equitat territorial i l’agenda rural. El vot més útil és a Esquerra Republicana per guanyar-nos aquest territori, aquest país i posar-lo al servei de la gent”, ha explicat.

Marta Rovira Secretària general d'Esquerra Republicana

La número 2 per Lleida, Meritxell Serret, ha intervingut en directe des de Brussel·les i ha carregat contra els repressors: "La repressió no serveix de res. No ens atura ni ens aturarà”. Serret ha fet una crida a la mobilització el 14 de febrer perquè "som l’independentisme útil per avançar cap a l’amnistia i l’autodeterminació; però també per frenar els repressors i evitar que el 155 sumi”.

El conseller d’Exteriors, Bernat Solé, ha donat les gràcies a Meritxell Serret per haver fet un pas “endavant i valent" en la candidatura i ha recordat que la inhabilitació per la seva participació en el referèndum de l’1 d’octubre quan era alcalde d’Agramunt va ser "per estar al costat de la gent, i això mai hauria de ser un acte de desobediència, estar al costat de la ciutadania és obeir el mandat de la ciutadania”, ha afegit.

La diputada i candidata de la Noguera, Montserrat Fornells, ha afirmat que “volem una República catalana amb equitat territorial, perquè visquem on visquem tinguem igualtat d’oportunitats”. Per acabar, l’alcalde de Balaguer, Joan Ignasi Vidal, ha assegurat que “necessitem la governança republicana, ser la força més votada i que Pere Aragonès sigui president de la Generalitat”.