El president del Parlament, Roger Torrent, moments abans d'intervenir a l'Assemblea Parlamentària de la Francofonia

El president del Parlament manifesta al Quebec la vulneració de drets fonamentals i la repressió al nostre país davant de parlamentaris de desenes de cambres legislatives

El president del Parlament de Catalunya, Roger Torrent, ha denunciat a la Comissió Política de l’Assemblea Parlamentària de la Francofonia (APF), celebrada aquest diumenge al Quebec, l’existència de presos polítics i exiliats “per la defensa de les seves idees”. Torrent, davant de parlamentaris de desenes de cambres legislatives, ha fet palesa la “regressió de drets i llibertats fonamentals” al nostre país”. Així mateix, ha explicat que l’anterior presidenta del Parlament, Carme Forcadell, que va participar en la reunió de l’APF de l’any anterior, actualment és a la presó: “la meva predecessora és en presó preventiva per haver permès el lliure debat en un Parlament democràtic”, ha manifestat el president del Parlament.

En el seu discurs, Torrent també ha relatat que “membres del Govern català i els dirigents de dues de les grans entitats socials del país són empresonats o a l’exili per la defensa de les seves idees”, ha sentenciat. El president de la cambra catalana ha deixat clar que la repressió “no només és contra un projecte polític determinat” i ha recordat les sentències contra cantants i contra ciutadans pels seus comentaris a les xarxes socials i les càrregues policials contra “ciutadans que només volien dipositar un vot en una urna”, ha afegit Torrent.

Volem revertir aquesta regressió de drets fonamentals i substituir la repressió per diàleg polític, negociació i llibertats democràtiques
Roger Torrent President del Parlament de Catalunya
 Imatge general de la Comissió Política de l’Assemblea Parlamentària de la Francofonia

Amb tot, Roger Torrent ha assegurat que “des de les institucions, des de la societat, volem revertir aquesta regressió de drets fonamentals i substituir la repressió per diàleg polític, negociació i llibertats democràtiques”. Per últim, Torrent ha instat als membres parlamentaris presents que estiguin amatents: “els demano, per tant, que la situació política de Catalunya continuï sent objecte de seguiment per part d’aquesta comissió”, ha conclòs el president del Parlament.

La presència de Roger Torrent a l’APF continua avui i demà participant a l’Assemblea Plenària davant els representants d’una cinquantena de Parlaments, la majoria estatals.