Conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent amb la direcció de ILJN- ACN /Eli Don

El projecte d’inversió suposa l’obertura de la primera fàbrica a Europa de la companyia, a Mont-roig del Camp, “la inversió de nova implantació més important dels últims 20 anys”

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha anunciat des de Seül la inversió de 600 milions d’euros a Catalunya de l’empresa sud-coreana ILJN Materials. Com ha explicat, “es tracta de la inversió de nova implantació més important dels últims 20 anys”. L’empresa, fabricant de components de bateries, obrirà a Mont-roig del Camp la seva primera fàbrica a Europa, una planta de 30.000 metres quadrats que suposarà la creació de 500 llocs de treball directes.

ILJN Materials és una de les dues úniques empreses mundials dedicades a la fabricació de làmines de coure per a bateries de vehicles elèctrics i productes electrònics i, aquesta serà la seva primera inversió europea. Com ha destacat Torrent, l’acord “és una molt bona notícia en la línia del procés de reindustrialització que volem pel país, en un sector molt estratègic com és el de la fabricació de bateries”.

La companyia aterrarà a Catalunya el 2024 després d’un procés llarg de negociació liderat des de la conselleria d’Empresa i treball, “és la primera inversió a Europa, havíem de ser competitius i vam treballar tots aquells elements que ens fan forts”, ha destacat Torrent . L’empresa ha trobat a Mont-roig del Camp tots els requisits plantejats per la direcció i, com ha afegit el conseller, també s’han sentit atrets “pel talent local i les possibles relacions amb universitats i centres de recerca”.

L’empresa sud-coreana forma part de la cadena de valor de la fabricació del vehicle elèctric, com ha assenyalat el conseller, però també produeix altres components presents en dispositius electrònics com mòbils o tauletes, fet clau pel posicionament estratègic del país i la seva indústria.

Aquesta inversió és una mostra més del compromís i la feina del govern republicà; i de la conselleria d’Empresa i treball, amb Roger Torrent al capdavant, amb la reindustrialització del país. Una reindustrialització en clau verda, amb projectes d’alt valor que posicionen Catalunya al món i que generen ocupació de qualitat, “en aquests moments hi ha un procés de relocalització de la producció a Europa i és un context que estem aprofitant, ILJN representa un aprofitament d’aquesta dinàmica”.