Roger Torrent i Ernest Maragall han estat víctimes d'espionatge a través del software Pegasus / Marc Puig

El grup parlamentari republicà dona suport al president del Parlament i al president del grup municipal de Barcelona després de l'escàndol pel programari Pegasus

El president del Parlament, Roger Torrent, i el president del grup municipal d’Esquerra Republicana a Barcelona, Ernest Maragall, han denunciat la persecució del moviment independentista i la vulneració de drets fonamentals que perpetra l’Estat espanyol. Ho han fet en una reunió amb el grup parlamentari d’Esquerra al Parlament, després que ahir es fes públic que tots dos han estat víctimes d’espionatge a través de Pegasus, un software que només pot ser adquirit per governs i que permet infiltrar-se als telèfons mòbils.

Durant la reunió, que s’ha convocat com a mostra de suport a Torrent i Maragall, el president del Parlament ha denunciat l’existència d’una “persecució política al moviment independentista, una guerra bruta contra una idea política pacífica, democràtica i legítima”, i ha subratllat que “ara tenim proves evidents, dades que ho corroboren”. També ha recordat que fa molt de temps que la pateixen, aquesta “guerra bruta”: “Que t’espiïn és molt greu, però més greu i bèstia és tenir gent a la presó i l’exili”. Davant d’aquest escàndol recent, ha demanat als companys i companyes del grup republicà sumar forces per exigir al govern espanyol “anar fins al fons, investigar i depurar responsabilitats; posar fi a les pràctiques il·legals”.

Ernest Maragall, durant la reunió d'avui amb el grup parlamentari / Marc Puig

Maragall, en la mateixa línia, ha afirmat que “les evidències que estem davant d’una actuació dirigida i coordinada contra el moviment independentista són ja indiscutibles, innegables”. I ha assenyalat que, tot i que l’espionatge del seu mòbil es va produir entre l’abril i el maig del 2019, l’Estat va comprar el software Pegasus el 2015: “La història comença molt abans; forma part d’una estratègia perfectament organitzada amb l’objectiu de destruir el nostre projecte polític i de país”.

“Estem davant d’una vulneració de drets flagrant i sistemàtica”, ha prosseguit, i ha afirmat que és un cas “pitjor que el Watergate”: “Allò era una anècdota d’una batalla política concreta en un procés electoral; això és un atac sistèmic contra unes institucions, contra un país, contra una ciutadania i contra un projecte polític”. “Aquest cas és un Catalangate que defineix què és l’Estat; estem obligats no només a prosseguir amb la nostra aspiració de llibertat, sinó a guanyar-la”, ha defensat.

El president del grup parlamentari, Sergi Sabrià, també ha estat contundent: “Aquestes informacions demostren que aquesta és una causa general contra l’independentisme i que volen aniquilar els rivals polítics”. “No és només una intromissió en les comunicacions, sinó també a la intimitat de tots nosaltres com a ciutadans i una guerra bruta política”, ha alertat. I, referint-se a Torrent i Maragall, ha conclòs: “Serem al seu costat per arribar fins al final i esbrinar tots els detalls”.