La consellera Ester Capella en un acte de campanya

La consellera Ester Capella demana a l’Estat que no posi “pals a les rodes” per a la retirada del monòlit

El Departament de Justícia assumirà el cost i l’execució de la retirada del monument franquista del riu Ebre a Tortosa. Així ho ha anunciat la consellera de Justícia, Ester Capella, després que l’estat espanyol se n’hagi desentès. “L’Estat ha demostrat que no vol complir amb les seves obligacions”, ha denunciat Capella, “demanem que, com a mínim, no posin pals a les rodes als qui sí que volem fer-ho i sabem com fer-ho”.

Per a la retirada del monòlit, la consellera Capella ha explicat que ara cal que el ple de l’Ajuntament de Tortosa descatalogui el monument, procediment per al qual ja disposa de tots els informes. Posteriorment, serà el departament de Justícia que iniciarà la petició de permisos i la licitació de les obres del riu.

La consellera de Justícia ha destacat l’incompliment reiterat de la llei de Memòria Històrica per part de l’Estat espanyol. “Quantes fosses ha obert l’Estat? Quantes proves d’ADN ha fet per identificar cossos?”, s’ha qüestionat Capella, qui ha resolt que no se n’ha fet cap: “Zero”. En canvi, la consellera ha posat en valor la feina feta des de Catalunya, on, diu, s’han “obert 31 fosses i recuperat 315 cossos”, i s’han fet 8 identificacions positives. "Des de Catalunya, hem posat nom i cognoms a les víctimes", ha clos Capella.

Etiquetes