Els republicans afirma que El Prat “subvenciona Barajas i la resta d’aeroports deficitaris” i asseguren que una gestió de la Generalitat “respondria a les necessitats dels catalans i no als interessos d’AENA”
Després d’encarrilar i posar en marxa Rodalies, Esquerra Republicana considera necessari aconseguir que els aeroports catalans siguin gestionats des de Catalunya. Així ho ha afirmat avui el Vicesecretari de Comunicació i Estratègia del partit, Isaac Albert, que ha considerat que és “imprescindible que els aeroports catalans siguin gestionats des de Catalunya perquè responguin a les necessitats dels catalans i les catalanes i de les nostres empreses, i no als interessos d’AENA”.
“Portem anys parlant de l’ampliació sense qüestionar-nos l’element central: AENA”, ha continuat Albert, que ha recordat que l’aeroport del Prat és un dels pocs de tot l’Estat que és rendible econòmicament. “Tots sabem que el Prat serveix per subvencionar Barajas i la resta d’aeroports deficitaris, i això no reverteix en la millora de les nostres infraestructures aèries”, ha insistit.
Per aquest motiu, i per aconseguir una gestió “des de la proximitat, més eficient i més útil pel teixit econòmic”, Esquerra reclama poder gestionar els aeroports de Barcelona, Reus i Girona. “Això no va d’ampliació, va de gestió”, ha reblat Albert.
A la roda de premsa, el dirigent republicà també ha demanat “una resposta intel·ligent i col·lectiva per part de les institucions europees” als aranzels del govern de Donald Trump, i també una resposta a nivell de país que defensi el teixit econòmic català. Un teixit “sòlid, dinàmic i obert al món”, com demostra el rècord d’exportacions actual.
Albert ha recordat l’actitud d’escolta d’Esquerra, en la prèvia de la reunió convocada pel Govern per la tarda de dilluns, i s’ha mostrat disposar a acompanyar les mesures que ajudin el teixit empresarial català. A més, ha recordat que hi ha partits d’extrema dreta que són “còmplices” dels aranzels de Trump per les seves aliances amb el moviment del president estatunidenc.