Treball, Afers Socials i Famílies destina 428.000 euros a l’allotjament de temporers i persones sense llar a la ciutat de Lleida i la comarca del Segrià

En total, el paquet d’ajuts del departament per atendre les necessitats socials derivades de la Covid-19 a Lleida i el Segrià supera els 730.000 euros

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, ha anunciat que el departament ampliarà el finançament dels serveis socials bàsics que presten l’Ajuntament de Lleida i el Consell Comarcal del Segrià (l’anomenat “Contracte Programa”), amb l’objectiu de fer front a les necessitats socials derivades de la Covid-19. El principal ajut serà de 428.000 euros per a l’allotjament de fins a 300 temporers i persones en situació de sensellarisme a la ciutat de Lleida i la comarca del Segrià. D’aquests, 350.064 euros es destinaran a la Paeria i permetran oferir 229 places, i 77.769 euros seran pel Consell Comarcal del Segrià i proveïran 72 places.

“Hem d’aconseguir donar resposta a una situació que fa massa anys que passa, que és que persones que vénen a buscar-se la vida, en alguns casos amb una doble dificultat per la seva situació administrativa, estan dormint al carrer”, ha dit el conseller El Homrani en la visita que ha fet aquest matí al dispositiu d’atenció a temporers de la Fira de Lleida, acompanyat de l’alcalde, Miquel Pueyo. Segons El Homrani, “necessitem abordar aquesta problemàtica d’una manera que posi fi a les situacions de vulnerabilitat” i “anant a l’arrel del problema, generant oportunitats a tots els ciutadans d’aquest país, estiguin en la situació que estiguin”.

A banda de l’atenció a les persones sense llar i als temporers, el departament també ha incrementat els recursos per al Servei d’Atenció Domiciliària, projectes de voluntariat i serveis d’atenció urgent a dones en situació de violència masclista i els seus fills i filles. Així, en total, l’ampliació del pressupost d’aquest Contracte Programa superarà els 730.000 euros (539.927 a la ciutat de Lleida i 190.131 al Segrià).

A tota la demarcació de Lleida, l’increment dels contractes programa per als àmbits de sensellarisme, Serveis d’Atenció Domiciliària, projectes de voluntariat i serveis d’atenció urgent a dones en situació de violència masclista suposa un total de 1.367.680 euros. Tal com ha resumit l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, “quan les diferents administracions cooperen, s'avança en la dignificació de l'atenció que des dels municipis podem oferir a les persones”.