El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani / ACN

El departament garantirà que aquest estiu 40.000 infants i adolescents de famílies en situació de vulnerabilitat o afectades econòmicament per la Covid-19 puguin anar a casals, colònies i campaments

El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, ha presentat el Pla del lleure educatiu 2020 i ha anunciat que el departament destinarà enguany un total d’11 milions d’euros al sector, que suposa duplicar la inversió prevista abans de la crisi sanitària de la Covid-19, que era de 5 milions d’euros. “Hem treballat per garantir i fer efectiu el dret de tots els infants i adolescents al lleure educatiu i, alhora, fer-lo segur”, ha explicat el conseller.

En primer lloc, el departament augmentarà la cobertura de les beques per garantir l’accés al lleure dels infants i adolescents de famílies en situació de vulnerabilitat o que han patit d’una manera més directa l’impacte de la Covid-19. I ho farà destinant-hi 4,65 milions d’euros, quatre cops més que l’any passat, perquè 40.000 infants i adolescents participin aquest estiu en casals, colònies, campaments, rutes i camps de treball. La quantia de les beques oscil·larà entre els 80 euros pels infants que vagin a casals i els 100 euros pels que vagin a colònies o campaments.

D’altra banda, es finançaran les entitats i empreses del lleure amb 1 milió d’euros per a la compra de material de protecció (mascaretes, guants i gels hidroalcohòlics) i també de material per a les activitats, tenint en compte que s’hauran de realitzar en grups més reduïts. Alhora, el departament recolzarà el sector amb 1,5 milions d’euros més per a la contractació per part de les entitats d’un total de 140 educadors de reforç durant 6 mesos (per a la campanya d’estiu, però també per a l’inici del curs vinent). I, per últim, es destinaran quasi 4 milions d’euros a la convocatòria de subvencions per a projectes i activitats d’entitats de lleure, tan petites i mitjanes com grans federacions.

Chakir El Homrani Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies

El conseller ha agraït l’exercici de corresponsabilitat i de feina compartida amb Salut, Interior, el món local i el sector del lleure per garantir el dret dels nens i joves al lleure educatiu, especialment aquest estiu, després de tres mesos de confinament i d’una situació tan complexa. El Homrani està convençut que el lleure, que sempre ha estat un “espai de trobada amb la natura, l’aigua, els jocs i les activitats amb amics i amigues”, ara també servirà per “retrobar-nos com a comunitat” i per “respondre pedagògicament a noves necessitats emocionals”.

Avui el conseller ha mantingut una reunió telemàtica amb les entitats i empreses del lleure, l’Associació Catalana de Municipis, la Federació de Municipis de Catalunya, les diputacions i l’Ajuntament de Barcelona, així com representants de Salut i Educació, on s’ha acordat que la taula de governança compartida iniciada avui es mantindrà per treballar de manera conjunta durant les properes setmanes.