Aragonès, a la Trobada Municipalista: “Fem governs que esquerdin els murs de la desigualtat i la discriminació”

El vicepresident del Govern i el candidat a l'alcaldia de Barcelona han cridat a fer d'Esquerra Republicana la força transformadora que porti el país a la llibertat

Els més de 700 inscrits a la Trobada municipalista d'Esquerra Republicana 2019 han omplert avui l’auditori del recinte firal de Tarragona, on el partit republicà s'ha conjurat per aconseguir una primavera republicana que porti llibertat, independència, drets i justícia. L'adjunt a la presidència del partit i vicepresident del Govern, Pere Aragonès, ha cridat a treballar per alliberar el país sencer i construir una república de drets per a tothom.

Aragonès, que ha fet la cloenda de la inauguració, ha aplicat les paraules d'Isaac Newton al projecte republicà recordant que hem avançat molt perquè ens hem "enfilat a espatlles de gegants com l’Oriol Junqueras i la Marta Rovira". Ha aprofitat per donar les "gràcies a tots i totes per la xarxa municipal republicana que l’1-O va estar al costat de la democràcia, de la llibertat i del referèndum” i ha fet esment que que "hem de fer encara més forta aquesta xarxa republicana municipal que es basa en els valors de la fraternitat, la llibertat i la igualtat. Una xarxa i uns valors que són la base d’Esquerra Republicana, un partit construït amb el municipalisme des de 1931”.

El vicepresident ha encoratjat als equips que s’estan preparant per les eleccions del 26 de maig a fer “governs republicans que han demostrat ser capdavanters en polítiques de transformació, de drets i per a les persones. Com l’encapçalat per Juli Fernàndez a Sabadell, líder contra la pobresa energètica. Governs republicans pioners, que esquerden els murs de la desigualtat i la discriminació”.

Esquerra trepitja fort, envia un missatge nítid: estem a punt de guanyar, estem a punt per governar. És la força que durà a la llibertat aquest país
Ernest Maragall Candidat per Esquerra a l'alcaldia de Barcelona

Per acabar, Aragonès ha afirmat que "tenim l'oportunitat de derrotar al feixisme. Només nosaltres el podem parar, perquè en som l'antagonista. Fem una primavera republicana davant dels que volen una tardor fosca. Fem la primavera de la llibertat, la independència, els drets i la justícia social”.

El candidat a l'alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha destacat el paper al que està cridada Esquerra Republicana perquè "tenim molts motius per sentir-nos forts”. "Esquerra trepitja fort, envia un missatge nítid: estem a punt de guanyar, estem a punt per governar”, ha afirmat Maragall. El candidat ha destacat que a les eleccions municipals els projectes republicans seran “la força que durà a la llibertat aquest país. I ho farem des de les viles, pobles i ciutats del territori”, ha afegit. I per assolir-ho, ha afirmat, “haurem de vèncer els murs de la distància i i de la indiferència de molts conciutadans”.

"Tenim la sort de ser el que som, de no haver de fer equilibris. Som el que veieu. Som progressistes i republicans. Som la llavor fèrtil de la llibertat d’aquest país”, ha reblat Maragall per acabar la seva intervenció.