El conseller primer de la Generalitat, Josep Bargalló, ha confirmat que una delegació del govern català va viatjar ahir al Vaticà per queixar-se dels continguts de la cadena COPE.
Bargalló ha explicat al programa Els matins de TV3 que en l'entrevista mantinguda a la Santa Seu es van abordar diversos temes: els continguts anticatalans emesos des de l'emissora, en especial des del programa La mañana que dirigeix i presenta Federico Giménez Losantos, però també el tracte que el nou Estatut dóna als afers religiosos.
Aquesta trobada respon a les converses que ja fa temps mantenien el govern català i el Vaticà, i la delegació va estar encapçalada per Xavier Vendrell, secretari general del conseller primer, amb el suport del mateix Bargalló i del govern tripartit.
Durant la trobada es van entregar al representant del Vaticà arxius sonors de l'emissora, juntament amb reflexions de persones importants de la vida catòlica a Catalunya i membres de la jerarquia eclesiàstica. Segons el conseller primer, el Vaticà va mostrar interès per les queixes i en va prendre nota formalment.