El diputat Xavier Vendrell ha dit avui als diputats de CiU que la federació "necessita" un canvi i ha manifestat la "preocupació" d'ERC per la "degradació de la imatge" dels exmembres del Govern català.

Vendrell ha defensat el pressupost de la Conselleria de Medi Ambient i Habitatge i, després de reprendre a CiU el seu "suport" al transvasament de l'Ebre, ha acusat el líder de CiU, Artur Mas, d'usar partides de diferents deparamento per "pagar la seva campanya electoral".

“S’han desviat 54 milions d’euros del Departament d’Ensenyament, uns diners que equivalen a 30 escoles i s’han desviat 760.000 euros de Benestar social que haurien resolt el complement a les pensions de viduïtat més baixes fins a final d’any, i aquests diners es van destinar a les campanyes d’Artur Mas”, ha denunciat el diputat.

Aixi mateix, ha indicat que CiU "no ha digerit la nova situació", però ha assegurat que "els ciutadans s'han adonat i han dit ja n’hi ha prou. Nosaltres estem aprenent, però segur que pitjor que vostès no ho faríem”, ha afegit.

No obstant això, ha volgut recomanar a CiU que es dediqui a ocupar "el nacionalisme conservador", una cosa que ha considerat "imprescindible", i ha assegurat que aquesta afirmació no suposa una interferència en una qüestió "interna" de la federació, tal com ha criticat l'exconseller Ramon Espadaler, sinó a "un problema de país".

Vendrell també ha manifestat el seu "enuig" cap a CiU per les esmenes a la totalitat del pressupost i ha titllat d'"impresentabilitat política" algunes de les actuacions de l'últim Govern de CiU que han deixat al tripartit amb problemes de recursos financers.