Salut trenca el contracte amb Ferrovial i enforteix el sistema de rastreig, a través de la gestió pública

El nou pla comptarà amb gestors administratius i tècnics de Salut Pública, i tindrà en compte la salut emocional i social de les persones afectades pel coronavirus

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha anunciat aquest migdia que Salut rescindeix el contracte amb Ferrovial, tal com havia anunciat: “el nou programa permetrà contractar, directament des del Departament de Salut, els nous gestors". "La forquilla de contractació serà d’entre 450 persones i 750 en funció de les necessitats epidemiològiques al nostre país, amb una inversió de 19 MEUR”, ha explicat la consellera. Vergés ha destacat que el canvi arriba amb l’inici de la vacunació, “marca aquesta nova etapa" i s’ha acordat la finalització del contracte amb Ferrovial, "atenent una clàusula del contracte que especificava que quan comencés el programa de vacunació podia finalitzar el contracte signat amb aquesta entitat”.

Una data, aquest gener, en què l’Agència de Salut Pública de Catalunya “assumirà les funcions de la gestió dels contactes estrets”, ha explicat Vergés. “S’ha promogut aquest nou programa de Salut Pública per millorar i adaptar aquest servei que, a partir d’ara, també implicarà un canvi de paradigma dels anomenats gestors de contactes”. En aquest sentit, els nous gestors podran agendar directament les proves diagnòstiques dels contactes estrets, sense necessitat que des de l’atenció primària es faci la gestió, fer un cribratge protocolaritzat de salut emocional i derivar aquelles persones que ho necessitin als serveis psicològics del 061. A més, amb el nou sistema de rastreig, els rastrejadors estaran agrupats en els diferents territoris per fer seguiment dels contactes des de la proximitat. “Amb això, ens dotem de més eines, millorem el rastreig, alhora que fem un reforç del sistema de Salut de Catalunya”, insistia la consellera.

Per últim, Vergés ha assenyalat que “hem de seguir coneixent el comportament del virus per tenir un bon control de l’epidèmia". Per això, ha insistit, "reforcem el sistema de rastreig al nostre país, unificant la informació i millorant dia a dia”.

D'altra banda, la consellera ha remarcat també que, de cara els propers dies, "ja tenim mesures vigents des del 21 de desembre". Unes mesures que "ens han de permetre reduir els riscos en aquestes dates tan senyalades. L’objectiu ha de ser sempre el mateix, cuidar-nos, protegir-nos, protegir els nostres. Per tant, fem tot allò que puguem fer dins la nostra bombolla de convivència”.