Vilagrà anuncia que es practicarà el vot electrònic en la segona onada de consultes per la independència

El Parlament de Catalunya ha estat l'escenari de fons escollit per la plataforma Decidim.cat per anunciar el llistat de municipis que participaran en la segona onada de consultes sobiranistes, prevista pel 28 de febrer. Setanta municipis convocaran la consulta, cridant a les urnes a prop de 282.000 ciutadans majors de 16 anys.

La diputada d'Esquerra i portaveu de la plataforma, Laura Vilagrà, ha destacat que en les anteriors consultes la figura de l'alcalde i dels càrrecs electes havia quedat ‘una mica desdibuixada, per això Decidim.cat ha elaborat una carta amb l'objectiu que l'alcaldia animi i incentivi la participació ciutadana en aquestes consultes'. I ha afegit que 'serà un element molt positiu que els ciutadans vegin que els alcaldes s'impliquen en el procés'.

I és que segons l'alcaldessa de Santpedor, ‘allà on els càrrecs electes s'han implicat, la participació ha estat més elevada'. A més, Vilagrà ha anunciat que en la propera onada de consultes també es farà una prova pilot pionera en el camp de les votacions electròniques. ‘El que plantegem avui és que un municipi de Catalunya, encara per determinar, pugui fer la votació electrònica amb totes les garanties legals'. Vilagrà ha defensat la implantació del vot electrònic com a eina per reduir el costos i el temps en els recomptes en processos electorals i consultes ciutadanes que ‘faran augmentar la participació'.

En aquest sentit, la diputada d'Esquerra ha anunciat que Decidim.cat ja ha contactat amb una empresa catalana pionera en aquesta matèria perquè es faci càrrec de la votació electrònica en les consultes del 28 de febrer. La plataforma també ha encoratjat a tots els ajuntaments a facilitar l'organització de les consultes amb la cessió de locals i d'infraestructura.

La segona onada de consultes es realitzarà a tres capitals de comarca (El Vendrell, Monblanc i la Bisbal d'Empordà). Altres municipis destacats on es faran consultes al febrer són Palafrugell, Palamós, Molins de Rei, Sant Quirze del Vallès, Vilassar de Mar, Sant Andreu de Llavaneres i Caldes de Montbui. A més, ja hi ha confirmats 101 municipis més per a la tercera onada, la del 25 d'abril on es preveu la participació de Girona.