Vilalta a l’Assemblea Nacional de Dones d’Esquerra: “L’Agenda Republicana està impregnada de feminisme en la seva transversalitat”

Gairebé 300 dones han participat de manera telemàtica en l'Assemblea Nacional de Dones d'Esquerra Republicana

Esquerra Republicana ha celebrat l'Assemblea Nacional de Dones del partit, un espai creat com a punt de trobada per a totes les dones del partit amb l'objectiu de treballar conjuntament i establir les bases de la República Feminista.

La secretària general adjunta d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta i Torres, ha sigut l'encarregada de donar la benvinguda a l'Assemblea Nacional de Dones, on ha assegurat que "les dones, majoritàriament, són les que pateixen i patiran més les conseqüències d'aquestes crisis, que ara ja no és només sanitària, sinó econòmica i social". Vilalta ha destacat la necessitat de "desenvolupar polítiques feministes" i que "ara és el moment de reconstruir i tornar a aixecar el país amb vocació transformadora".

També, Vilalta ha reivindicant la necessitat de fer front a la reconstrucció del país amb l'Agenda Republicana presentada per Esquerra Republicana que marcarà els fonaments de la República Catalana: "l'Agenda està impregnada de feminisme, en la seva transversalitat, sense deixar ningú enrere, per generar la mateixa igualtat d'oportunitats i acabar amb les desigualtats de gènere".

Per la seva banda, la Vicesecretaria General de les Dones del partit, Raquel Sans i Guerra, ha presentat el Pla de treball de la vicesecretaria 2020-2024. Un pla ambiciós que posa en el punt de mira la necessitat de feminitzar el partit, impulsar un pla de formació en matèria de gènere per a la militància i els càrrecs electes i que aposta per la visibilització de les dones del partit. “Necessitem ser més visibles, i aquesta assemblea de dones n’és un exemple. Totes som necessàries per transformar la societat i fer que sigui més igualitària, més justa i més feminista“, ha destacat Sans.

La Delegada del Govern de la Generalitat davant la Unió Europea i Consellera d’Agricultura, Pesca i Alimentació cessada pel 155, Meritxell Serret i Aleu, ha sigut l’encarregada de fer la cloenda des de Brussel·les.

Carme Forcadell i Dolors Bassa, co-presidentes honorífiques

L'Assemblea Nacional de Dones d'Esquerra Republicana ha ratificat per unanimitat la presidenta, Carme Forcadell i Lluís , i la consellera, Dolors Bassa i Coll , com a co-presidentes honorífiques de l'òrgan, una nova figura amb l'objectiu de reivindicar les dues preses polítiques com a part activa i imprescindible de la lluita republicana. Forcadell i Bassa han volgut adreçar unes paraules a les dones republicanes destacant la tasca fonamental que fan per visibilitzar les dones del partit.

La presidenta del Parlament, Carme Forcadell i Lluís, ha dirigit unes paraules a l'Assemblea de Dones animant-les a seguir lluitant pel poder de les dones, "el que hem aconseguit enguany, fa 5 anys era impensable, i heu d'estar orgulloses. Ens queda molt per feminitzar el partit i la societat, però sé que ho aconseguirem treballant amb tenacitat i perseverança".

La consellera Dolors Bassa i Coll, ha incidit en què "Ens cal un partit obert, transversal i fort i ple de dones empoderades. Això serà la peça clau de la República Catalana. Som dones, però som republicanes. Per això, igual que m'encoratjo jo cada dia des de dins la presó, us encoratjo a vosaltres a mantenir la fermesa i la dignitat que ens permetrà guanyar sempre. Guanyar per tenir el poder indispensable per transformar la societat".

Escollida la nova mesa de l'Assemblea Nacional de Dones d'Esquerra

En plenari s'ha aprovat la renovació de la mesa de l'Assemblea Nacional de Dones d'Esquerra, amb Mèius Ferrés i Fluvià (presidència), Najat Driouech Ben Moussa (vicepresidència) i Maria Alba Pijuan i Vallverdú (secretària). Coneix més sobre elles.

Les noves membres de la mesa han agraït la feina feta a la mesa sortint, Rosa (Nani) Altimiras i Rovira, Rosa Maria Abelló i Borràs i Meritxell Benedí i Altés, i han reivindicat la sororitat i el treball en equip per seguir avançant i aconseguir una transformació des de l'arrel.