Vilalta: 'Catalunya tornarà a tenir un president d'Esquerra Republicana, venim a transformar'

La secretària general adjunta i portaveu ha reivindicat que no hi haurà "tuteles ni supeditacions a les institucions" i que "està blindat l'acord entre els republicans i la CUP"

"Catalunya tornarà a tenir un president d'Esquerra Republicana. Tornem a tenir la capacitat de liderar el país i podrem fer realitat la Nova Generalitat republicana", ha reivindicat la secretaria general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, en el discurs d'obertura del Consell Nacional extraordinari, on els republicans han ratificat l'acord de govern per investir Pere Aragonès.

Vilalta, que ha lamentat les setmanes llargues de negociacions, ha destacat que el pacte recull "les prioritats clares" que els republicans han defensat des d'un inici: rescat social, reconstrucció i transformació del país i avenç cap a la República Catalana. També, ha deixat clar que no hi ha "tuteles a les institucions, ni controls ni supeditacions" en totes aquestes prioritats, i que l'acord blinda el pacte entre Esquerra Republicana i la CUP.

"No venim a governar ni a gestionar. Venim a transformar", així ha definit Vilalta la nova etapa de la Generalitat de Catalunya, que amb Pere Aragonès al capdavant, inici un nou cicle de lideratge d'esquerres amb accent en la justícia social i l'independentisme.

Construir la nova Generalitat republicana, segons Vilalta, implica fer trontollar alguns dels marcs i pilars establerts en els darrers 40 anys: "Representem una nova generació amb ganes de transformar i canviar inèrcies". El nou Govern republicà es marca com a objectiu "quatre revolucions imprescindibles: Social, feminista, verda i democràtica", com ha qualificat la secretaria general adjunta i portaveu.

Per últim, Vilalta ha volgut adreçar unes paraules d'agraïment i de reconeixement als consellers i conselleres de la darrera legislatura que han estat al capdavant d'un "dels moments més complicats i que han hagut de gestionar una pandèmia i les múltiples crisis que s'han derivat".

Etiquetes