La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en roda de premsa / Marc Puig

La secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, ha advertit que si l’Estat no es mou, els republicans mantindran el seu ‘no’ a la reforma laboral

Des de la Mesa del Parlament estem treballant per tal de defensar-nos i combatre la voluntat de l’Estat d’inhabilitar els que pensem diferent”, ha anunciat la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en relació al cas que afecta el diputat de la CUP Pau Juvillà.

La portaveu ha titllat d’”inadmissible” que la Junta Electoral Central, un òrgan administratiu, “pugui interferir en la sobirania parlamentària i el seu funcionament diari”, i per això reitera que els republicans “batallaran per plantar-hi cara políticament i jurídica”. En aquest sentit, Vilalta ha assegurat que Esquerra Republicana “farà costat” a la presidenta de la cambra, Laura Borràs, en tots els passos que calgui fer per “defensar el dret de tots els diputats i diputades i la sobirania del Parlament”.

Abans de començar la roda de premsa, Vilalta ha lamentat la mort del senador Miquel Aubà en nom de tota la família d’Esquerra Republicana: “En Miquel va ser una persona lluitadora i treballadora, que va demostrar un gran compromís polític i social amb Gandesa, la Terra Alta, les Terres de l'Ebre i el conjunt del país. Et trobarem a faltar, company!”

Davant l’immobilisme de l’Estat, seguim en el no

Per altra banda, Vilalta ha advertit al govern espanyol que “els republicans som on érem” respecte de la proposta de reforma laboral que s’ha de votar aquesta setmana. “Esquerra Republicana defensa els drets laborals dels treballadors i treballadores, per això diem que la proposta es queda curta”, ha afirmat la portaveu. Vilalta ha insistit que mentre l’Estat “no s’obri a millores”, els republicans no donaran suport a una proposta que “fa renúncies” i que està molt allunyada de “la derogació que havíem defensat conjuntament fa uns anys”.

La republicana també ha demanat a les formacions que conformen el govern espanyol que “s’aclareixin entre elles, perquè no sabem si negociem amb tot el govern o amb una part”.

Noves iniciatives republicanes

Finalment, el grup parlamentari d'Esquerra Republicana ha tornat a registrar una sol·licitud de compareixença de l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat i presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, arran de la investigació oberta per presumptes delictes de malversació de fons públics, falsedat documental i blanqueig al consell esportiu de la ciutat “Davant de qualsevol sospita de mala praxis i corrupció, tolerància zero”, ha reblat Vilalta.

Per acabar, la portaveu ha celebrat el registre de la ILP Tres Voltes Rebel, al País Valencià, per tal de facilitar productes sostenibles per a la menstruació de forma gratuïta. “És la primer iniciativa legal del republicanisme valencià que arriba a les Corts”, ha explicat Vilalta. “Allà on som, vetllem per la transformació feminista”, ha clos la republicana.