La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, durant la roda de premsa d'avui / Marc Puig

“Demanem un gest de responsabilitat a Junts per demà. L’acord ha de ser possible perquè les urgències socials i econòmiques no poden esperar”. Amb aquestes paraules s’ha referit aquest dilluns la portaveu i secretària general adjunta d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, a l’anunci de Junts per Catalunya d’abstenir-se a la segona sessió d’investidura de Pere Aragonès, que se celebrarà aquest dimarts. “Demà tornem a tenir una nova oportunitat, i no renunciem a cap oportunitat per sortir d'aquesta incertesa i posar en marxa el nou govern. És el que el país necessita i el que la ciutadania ens va demanar amb el seu vot el 14F”, ha afirmat.

Vilalta ha constatat que “no hi ha esculls insalvables” en la negociació amb Junts, i ha assenyalat que “més enllà del programa”, que “s’està treballant”, les formacions independentistes comparteixen que cal una estratègia compartida i que és necessari reformular el Consell per la República, com “fa mesos” que demanen els republicans. “Benvinguda sigui ara la proposta que fa el mateix Consell perquè assumeix que és el que cal. És un bon instrument, però té disfuncions i cal reformular-lo”, ha sostingut.

Per tant, ha subratllat la portaveu, es tracta d’un “tema resolt” que situa “més a prop la solució”. “Si això ho encarrilem, demanem un gest de responsabilitat a Junts per demà. Com des d’Esquerra Republicana sempre hem fet, sense anar més lluny, amb el suport a la presidenta Borràs en la constitució del Parlament”, ha conclòs.

Etiquetes