La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en roda de premsa / Marc Puig

La secretària general adjunta dels republicans ha insistit en la necessitat de liderar una negociació que “la comunitat internacional demana i espera”

Ni la pandèmia, ni la repressió, aturen el moviment independentista”. Així s’ha referit contundent la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, a la pròxima Diana Nacional de Catalunya. Vilalta ha afirmat que aquest 11 de setembre, l’independentisme “té una nova oportunitat per demostrar que és un moviment polític i social amb força i gran capacitat mobilitzadora”. “Som imparables”, ha sentenciat la republicana.

En aquest sentit, Vilalta ha recordat que aquesta Diada també és una oportunitat per “demostrar la força de l’independentisme a la taula de negociació”. Una taula que, ha assegurat, és “importantíssima” per la resolució del conflicte polític, i que “no es pot ajornar més”. La portaveu dels republicans ha fet una crida a liderar i abanderar la negociació perquè és el que “la comunitat internacional demana i espera”. Vilalta s’ha dirigit al govern espanyol amb un missatge clar: “Hi ha un conflicte entre Catalunya i l’Estat” i el “80% dels catalans i catalanes volen una resolució democràtica, no un pedaç”, ha advertit. La republicana també ha reiterat que, “com està pactat”, la taula ha de tenir “el màxim rang dels governs” representat.

No estem parlant de tonteries”, ha reblat Vilalta, preguntada per les declaracions de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, en relació a un referèndum d'autodeterminació. “La República catalana és el projecte democràtic més potent per a la ciutadania de Catalunya”, ha dit Vilalta amb fermesa, “tenir les eines d’un estat per posar-les al servei de la gent”.