Vilalta: “Ens enfortim per per seguir fent d’Esquerra Republicana una eina útil per a la ciutadania i per assolir la República catalana”

En el marc del Consell Nacional dels republicans, la secretària general adjunta ha assegurat que davant la repressió “cal l’amnistia i l’autodeterminació, no posades en escena operístiques”

“Ens enfortim per aquesta nova etapa que ha començat de la mà de la Nova Generalitat Republicana”. Així de contundent s’ha mostrat la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en l’inici del Consell Nacional dels republicans, que ha ratificat per àmplia majoria la proposta de renovació de l’Executiva Nacional. La portaveu ha assegurat que aquesta renovació és “per enfortir-nos, per preparar-nos al màxim i per seguir fent d’Esquerra Republicana una eina útil per a la ciutadania dels Països Catalans i per assolir la República Catalana”.

Uns canvis que també miren al futur: “Posem la mirada, sobretot, a les eleccions municipals de 2023, perquè volem seguir tenyint del groc el país. D’un groc que és símbol dels valors republicans, de l’aposta per la justícia social, per la igualtat d’oportunitats per a tothom, i per la llibertat.

En aquest sentit, la republicana ha recordat que la “renovació de l’Executiva també permet potenciar l’àrea de coordinació municipal, i també reforçar les polítiques sectorials i la lluita antirepressiva, que malauradament és més necessària que mai”.

Així mateix, Vilalta, en la seva intervenció, ha fet menció a la nova etapa iniciada “amb la constitució del Govern republicà, un govern al costat de la gent que posa l'accent en la justícia social i en avançar cap a la independència”; i ha afegit que “som aquí per dir que volem assumir i estem preparats per assumir tots els reptes que se’ns posin per davant”.

La solució passa per l’amnistia i l’autodeterminació

Per últim, la secretària general adjunta ha fet referència a la repressió que viu el moviment independentista: “En un moment com l’actual, amb milers d’independentistes represaliats per l’Estat espanyol, i una causa general contra l’independentisme, no calen posades en escena operístiques. Calen solucions. I estem profundament convençuts, com ho està una àmplia majoria al nostre país, que aquestes solucions passen per l'amnistia i l'autodeterminació”, ha reblat Vilalta.

És per això que Vilalta ha afegit que Esquerra Republicana aposta “pel diàleg i per una negociació amb el govern de l’Estat que ha de permetre afrontar la resolució del conflicte, que acabi amb la repressió i faci possible un referèndum pactat que doni veu a tota la ciutadania de Catalunya, és el que demana la immensa majoria dels catalans i les catalanes”, ha conclòs la portaveu.

Etiquetes