La portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, durant la roda de premsa a la seu del partit

La portaveu republicana ha explicat que el camí "beu de la tradició catalana, però també es nodreix de moviments que han canviat el món com la desobediència civil"

La portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha aprofitat el Dia Internacional dels Drets Humans per tornar a denunciar “amb més força que mai” la vulneració sistemàtica dels drets humans per part de l’Estat espanyol “cap a una part molt important de la seva ciutadania, cap a un moviment social i polític i els seus líders polítics”.

“Mentre ells tenen al·lèrgia a la democràcia i han escollit el camí contrari a la declaració dels Drets Humans, nosaltres reivindiquem més que mai la via catalana democràtica, cívica i pacífica per arribar a la independència”, ha explicat Vilalta. Una repressió i vulneració de drets que, per Vilalta, no podran aturar un moviment independentista basat en els drets humans.

Marta Vilalta Portaveu d'Esquerra Republicana

La portaveu republicana també ha posat en valor el camí recorregut fins ara, basat en els grans consensos de país. “Tot just som a la meitat del camí, però som més lluny que mai i continuarem defensant-lo per assolir la independència”, ha afirmat Vilalta. Un camí que, per la portaveu del partit, "beu de la tradició catalana, però també es nodreix de moviments que han canviat el món com la desobediència civil". “No renunciarem a cap via democràtica i pacífica per aconseguir la independència i no descansarem fins a aconseguir-la. Som els que sempre persistim”, ha assegurat, contundent, Vilalta.

Vilalta també ha posat èmfasi en la importància i la necessitat de les mobilitzacions al carrer. Unes mobilitzacions que, com ha destacat, “cal coordinar amb el tarannà que ens ha fet guanyar fins ara: cívic, pacífic i democràtic”.

Per últim, la portaveu dels republicans ha explicat que Esquerra Republicana està al costat del cos de Mossos d’Esquadra, que és “una policia de primer nivell i volem que ho segueixi sent”. “No volem que hi hagi cap ombra de dubte i, per això, hem demanat que es puguin valorar les actuacions i que, en cas que n’hi hagi d’incorrectes, es puguin corregir i es prenguin les decisions que calguin”, ha reblat Vilalta.

Etiquetes