La secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, en roda de premsa / Marc Puig

La portaveu republicana assegura que “anticipar-se” com ha fet l’executiu català “té premi” i que “s’ha trobat l’equilibri entre economia i vida”

“Avui s’inicia la reobertura després de setmanes de restriccions. Les mesures implementades pel Govern han funcionat, han estat un èxit, malgrat el soroll que hem hagut de sentir, s’ha aconseguit tombar la corba de contagis en temps rècord”. Així de contundent s’ha mostrat la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, que ha explicat que “anticipar-se com ha fet el Govern i actuar de manera contundent, té premi, és el que funciona” i ha destacat que d’aquesta forma s’han pogut obrir les escoles amb èxit, s’han repensat els centres sanitaris per evitar el col·lapse i que “s’ha trobat l’equilibri entre economia i vida, tan necessari”, ha afegit.

La republicana ha considerat que les mesures previstes en el pla de reobertura del Govern “han de servir per anar avançant perquè la sortida d’aquesta crisi determinarà el futur del país a tots els nivells. Després de la reobertura vindrà la reconstrucció”. Així, Vilalta ha afirmat que aquesta reconstrucció “bastirà els fonaments de la República catalana, l’única alternativa per garantir la justícia social”.

L’agenda republicana és més necessària que mai i passa per no aplicar les velles receptes de l’austeritat
Marta Vilalta Secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana

En aquest sentit, la portaveu ha detallat que “l’agenda republicana, més necessària que mai, passa per no aplicar les velles receptes de l’austeritat. Ara cal invertir, mobilitzar més recursos, injectar diners encara que es generi dèficit. Cal invertir per donar resposta a la ciutadania. És el que convé i el que farem allà on tenim responsabilitats”, ha conclòs Vilalta.

En defensa del català

Per altra banda, la secretària general adjunta dels republicans ha carregat contra els partits espanyolistes que persegueixen el català: “Denunciem la nova campanya de l’espanyolisme contra el català. El PP comet el mateix error que quan va recollir firmes contra Catalunya”. “Des d’Esquerra Republicana ens comprometem en la defensa de la llengua catalana des de tots els espais i institucions del país per blindar-la, protegir-la i fomentar-ne el seu ús per garantir-ne la supervivència”, ha reblat.

Per últim, Marta Vilalta també ha carregat contra els partits que conformen el govern espanyol, PSOE i Podemos, ja que ni el president Sánchez, ni el vicepresident Iglesias, ni cap ministre de l’executiu s’han presentat a la comissió d’investigació de les residències de gent gran del Parlament. “No venint, menyspreen les institucions catalanes i de retruc la ciutadania de Catalunya”, ha sentenciat.

Etiquetes