Marta Vilalta, en roda de premsa aquest dilluns / Arnau Carbonell

Els republicans denuncien que “qui té els recursos” no els està mobilitzant i que el Govern està “tapant els forats d’un Estat que no està fent la feina”

La secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha denunciat aquest dilluns que en la segona onada de la pandèmia del coronavirus el govern de l’estat no està prenent cap mesura per a protegir els sectors més afectats, a causa de les mesures restrictives adoptades “per evitar contagis i salvar vides”. “L’Estat s’està rentant les mans. Qui té els recursos i la capacitat de mobilitzar-los, no ho està fent. Està deixant tirada la gent d’aquest país”, ha lamentat Vilalta, que ha exigit que posi en marxa un pla de rescat “com estan fent tots els estats”.

“Malgrat les limitacions que tenim, econòmiques i legals, estem tapant els forats d’un Estat que no està fent la feina. I així no es pot seguir”, ha insistit la portaveu republicana. Vilalta ha subratllat que malgrat això el Govern de la Generalitat “s’hi està deixant la pell per ajudar tant com sigui possible a la gent del nostre país que pateix cada dia”, tot i que “és cert que de vegades les coses no surten com voldríem i s’han comès errors”.

En aquest sentit, ha recordat que s’ha reforçat la primària i els sistemes de rastreig, s’han multiplicat per tres els llits d’UCI i s’estan construint 5 annexes als hospitals, s’ha fet un decret per aturar els desnonaments, i es deduirà l’IRPF a les persones que cobrin ERTOS. A més, ha apuntat que “les escoles són espais segurs i les mesures adoptades estan donant els seus fruits”, que “s’ha ajudat les famílies més vulnerables” i s’han mobilitzat 3.000 milions d’euros en aquesta segona onada.

Marta Vilalta Secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana

“Les mesures funcionen, s’estan trencant les cadenes de contagis i s’estan salvant vides i ho fan, sobretot, també gràcies a la coresponsabilitat de la ciutadania”, ha afirmat Vilalta, que ha detallat que la taxa de contagi ja està per sota de 0,80, el número de nous contagis va baixant, i el nombre de morts “continua estant molt per sota de la resta de territoris de l’Estat”. “Catalunya té una xifra molt més baixa en el nombre de defuncions per cada 100.000 habitants”, ha dit.

Amb tot, la secretària general adjunta d’Esquerra Republicana ha lamentat que encara que el Govern “posi tots els recursos que pugui, inclús generant dèficit, sempre són insuficients”. “Això ens torna a portar a la conclusió que només podrem ajudar la gent amb totes les eines d’un estat”, ha dit Vilalta, i ha conclòs: “Ens reforça encara més en les nostres conviccions independentistes, però mentre no aconseguim la República catalana que anhelem, cal que l’Estat es posi les piles”.

? Pots recuperar la seva intervenció aquí ?

Etiquetes