Acte de campanya a Lleida

Junqueras evidencia que el PSC ha decidit “abandonar a la gent” i reclama una “àmplia victòria” republicana al conjunt del país

“Junts per Catalunya serà capaç d’entregar les alcaldies del país en mans del PSC?”, així de contundent ha estat la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, a l’hora de recordar que cal que els republicans siguin la primera opció per a tots els catalans i catalanes aquest 28 de maig a les urnes. “Esquerra Republicana és l’única garantia que els ajuntaments no estiguin en mans de Madrid i l’Ibex-35”, ha afegit.

Vilalta s'ha mostrat taxativa i ha afirmat que a Lleida poden passar dues coses: que guanyi Esquerra Republicana, un projecte, diu, "de present i de futur, republicà, útil i que no deixa a ningú enrere", o un projecte "del passat", el del PSC, que està pensat per defensar els interessos de Madrid i que "avala" la catastròfica gestió de Rodalies a Catalunya.

En aquesta mateixa línia, el president del partit, Oriol Junqueras, ha evidenciat l'existència d'una opció política que ha decidit "abandonar la gent i les eines per millorar-ne la vida", com per exemple, amb la gestió del Canal d'Urgell o la connexió ferroviària entre Lleida i Cervera, una infraestructura que l'Estat "ni fa, ni deixa fer", ha denunciat.

Per això, el líder republicà ha explicat que "ens queda una partida pendent", "la més gran de totes", ha dit, i és necessari eixamplar al màxim els suports als republicans, perquè "cal que la victòria sigui tan àmplia com perquè ningú la pugui negar".

Paral·lelament, la consellera d'acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret, ha reivindicat el paper dels republicans a les institucions recordant que el partit és aquí per assumir "totes les responsabilitats". "Nosaltres no abandonem els governs ni ens amaguem quan hi ha problemes, sinó que lluitem per avantposar els interessos de tothom", ha asseverat.

Per la seva banda, l'alcalde de Lleida i candidat republicà a les eleccions d'aquest pròxim diumenge, Miquel Pueyo, ha fet valdre aquests quatre anys de govern al capdavant de la Paeria puntualitzant que per Esquerra Republicana és "irrenunciable posar les persones al centre". Tanmateix, Pueyo ha ressaltat que els lleidatans i lleidatanes van dir "prou" al clientelisme del PSC que "donava l'esquena a la gent", i ha reclamat consolidar el canvi republicà a la ciutat.

D'altra banda, la número dos a la llista d'Esquerra a Lleida i diputada al Parlament de Catalunya, Jordina Freixanet, ha demanat prudència a l'hora de confiar en aquells que no tenen por a pactar entre ells amb l’únic objectiu d’assolir el poder. Per això, Freixanet ha destacat que el vot per Esquerra a Lleida és "la millor connexió de la ciutat amb el govern de la nació" i ha apel·lat al "fil groc del canvi" per consolidar les transformacions a Lleida i arreu del país.

Finalment, el candidat del jovent republicà a la ciutat, Oriol Olmo, ha manifestat la precarietat entre el jovent lleidatà i destacat el paper dels republicans com els “únics” que hi confien i hi aposten a la ciutat i al país.

Miquel Pueyo a l'acte de campanya de Lleida