La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta

L'endemà del 25N i de les manifestacions en contra de la Violència Masclista, la portaveu republicana, Marta Vilalta, destaca les similituds de la lluita nacional amb la lluita lenta i constant de les dones que fa evident que totes les causes justes són lluites per la llibertat

La portaveu nacional d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, l’endemà del 25N ha assegurat que el present és moment de lluites i “la lluita per la República aglutina totes les lluites pels drets i llibertat”. Vilalta ha explicat les similituds de la lluita nacional amb la lluita lenta i constant pels drets de les dones que “ens fa evident com totes les causes justes són de fet lluites per la llibertat”. Vilalta assegura que encara hi ha molta feina a fer en totes dues lluites, en l’alliberament de les dones i en l’alliberament nacional, i “ara és quan hem d’estar més determinats que mai perquè el masclisme com la repressió sovint es disfressen de normalitat o de democràcia”.

Totes les causes justes són de fet lluites per la llibertat
Marta Vilalta Portaveu nacional d'Esquerra Republicana
 Marta Vilalta atenent els mitjans de comunicació durant la roda de premsa

Marta Vilalta ha destacat que “seguirem denunciant aquesta manca de normalitat i treballant amb determinació per assolir aquest país de justícia, igualtat i llibertat, ho diem el 25N, el 8 de marc i cada dia perquè la República catalana aglutina totes les lluites per aconseguir aquesta llibertat, una república d’igualtat i llibertat”.

Vilalta ha destacat que el feminisme arriba ara sent majoritari i amb força, igual que l’independentisme aconseguint més força i representativitat al nostre país. La portaveu nacional republicana ha explicat que "el feminisme és justícia, igualtat i llibertat. Igual que la República que és sobretot llibertat i treballem determinats per tenir l’oportunitat de poder construir una societat justa, igualitària i molt millor, també i sobretot per al 51% de la població que representen les dones a la nostra societat".