La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en roda de premsa. MARC PUIG

La portaveu d’Esquerra Republicana avisa que davant la crisi post pandèmica, la inflació “disparada” i la crisi climàtica “persistent” cal treballar amb “responsabilitat i respecte”

La secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha fet una crida aquest dilluns a treballar amb “responsabilitat i respecte” en el nou curs polític que arrenca aquest setembre, marcat per la crisi post pandèmica, una inflació “disparada” i una crisi climàtica “persistent”. Vilalta ha defensat que cal “ser útils” i “legislar pensant en tothom”, preservar les institucions i mantenir el “clima de respecte” entre socis de govern i amb les formacions polítiques amb les que caldrà assolir acords per “servir millor a la gent i al país”. “Demanem que les discrepàncies internes no es traslladin cap a les institucions”, ha dit.

“Som aquí per ser útils a la gent, per treballar per donar estabilitat, ambició i polítiques de progrés al país i aconseguir una transformació necessària”, ha assegurat la portaveu republicana, que ha posat en valor que aquest serà el curs de la gratuïtat de l’Infantil 2, de la baixada de ràtios, de l’energètica pública i l’aposta “encara més ambiciosa” per les renovables per “mitigar” la crisi climàtica i energètica, i de les mesures que han de servir per “atenuar” la situació econòmica global.

“Volem que el Govern sigui útil, que treballi en mesures que tenen impacte en la vida de la ciutadania, i que aquelles discrepàncies o debats interns que pugui tenir Junts per Catalunya no afectin el Govern ni les institucions del país”, ha reclamat Vilalta.

A més, ha subratllat que quan estan a punt de complir-se cinc anys de l’1 d’octubre Esquerra Republicana és “l’única formació política” que ha proposat “un projecte i una estratègia” per fer avançar Catalunya cap a la independència i la República Catalana. Una estratègia “de suma, inclusiva, que dona resposta també al dia a dia i que és la via guanyadora”, ha definit.

Posar fi a la interinitat al Parlament

Respecte a la situació d’interinitat en la que es troba la presidència del Parlament després de la suspensió de Laura Borràs per part de la Mesa de la cambra, Vilalta ha reiterat la petició a Junts perquè nomeni una persona substituta “el més aviat possible”. En tot cas, ha afirmat que, mentre això no passi, la vicepresidenta primera, Alba Vergés, exercirà les seves funcions “amb la màxima responsabilitat i posant per davant l’interès col·lectiu”.

En relació amb el rebuig per part del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya d’adoptar mesures cautelars per garantir un mínim d’una assignatura en castellà a les aules, la portaveu ha posat en valor les mesures que els republicans van “treballar a fons” per “bastir un consens” que protegís el model d’escola catalana. “La feina feta ha obtingut fruits. El TSJC ja va dir que era inaplicable la sentència i el 25% no s’està aplicant ni s’aplicarà”, ha conclòs.