La secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en roda de premsa. MARC PUIG

La portaveu d’Esquerra Republicana denuncia que el govern espanyol “continua recentralitzant polítiques i decisions” dos anys després de la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia

El dia després de la Conferència Nacional 2022, la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha posat en valor la fortalesa demostrada a La Farga de l’Hospitalet, amb més de 1.200 persones inscrites, i l’aval de la militància l’estratègia política del partit. “Tenim una organització política forta i cohesionada, amb propostes solvents per al país i per a la gent”, ha assegurat.

En roda de premsa, Vilalta ha subratllat que la ponència política aprovada a la Conferència Nacional marca un rumb a la independència de Catalunya fonamentada en “la via de la negociació”, però “sense descartar cap altra via democràtica per fer possible la república catalana”. “Confrontar democràticament les nostres idees en una negociació política és la millor manera de poder guanyar”, ha mantingut. Una negociació que ha detallat que passa per l’autodeterminació i l’amnistia, “per donar la veu a la ciutadania i per acabar amb la repressió, que no podem normalitzar i que veiem cada dia”.

En aquest sentit, ha recordat que aquest dilluns ha declarat davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, “acusada per haver fet possible el referèndum de l’1 d’octubre”. “És urgent aturar la repressió i treballar les vies polítiques i democràtiques per resoldre un conflicte de naturalesa política”, ha defensat.

La portaveu d’Esquerra Republicana ha posat en valor també que el full de ruta aprovat “enfoca els valors republicans que ens defineixen i també les grans transformacions republicanes que s’han de fer en el dia a dia des de totes les institucions per tal de ser útils a la ciutadania”. “Assegurant i ampliant drets, assegurant la justícia social, garantint la nació diversa i un ecosistema descarbonitzat i viu i assegurant prosperitat compartida a través de l’economia del bé comú”, ha enumerat.

A pocs dies del 91è aniversari d’Esquerra Republicana, Vilalta ha destacat que els republicans no obliden els seus orígens i alhora tenen clar el rumb de present i de futur. “Sabem d’on venim i sabem on anem. Això ho hem pogut transmetre aquest cap de setmana en la Conferència Nacional”, ha dit.

Sabem d’on venim i sabem on anem
Marta Vilalta secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana

Denúncia de la recentralització

El dia que es compleixen dos anys de la declaració de l’estat d’alarma per la pandèmia, la portaveu republicana ha denunciat que el govern espanyol “continua recentralitzant polítiques i decisions”. “El suposat govern més progressista de la història, que no va deixar que les decisions sobre el confinament i les restriccions fossin preses des de cada territori, avui continua traient capacitat de decisió al Govern de la Generalitat”, ha criticat.

Així ha advertit que succeeix amb el plantejament de la llei d’habitatge, que “limita” les competències catalanes, i amb la llei de residus, que pretén “dilapidar” el cànon de residus, “un model d’èxit en la gestió sostenible dels residus clau en la lluita contra el canvi climàtic i en la transformació verda”. “Ho volem denunciar i treballem perquè això no passi i perquè, al contrari, cada vegada tinguem més capacitat de decisió”, ha conclòs.

Etiquetes