Marta Vilalta en roda de premsa / Marc Puig

La portaveu d’Esquerra ha destacat la convenció de dones electes a Ginebra celebrada aquest dissabte on “ens vam conjurar a tirar endavant el feminisme republicà” i que va aplegar més de 150 dones

En la setmana del 8 de març la secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta, ha llançat un missatge al PSOE: “No pot fer veure que abandera el feminisme i després pactar una de les lleis més importants i que posen les dones al centre, i la capacitat de decidir de les dones, amb la dreta més retrògrada. Amb PP i VOX”, fent referència a la votació de la llei “Solo sí es sí”, que tindrà lloc aquest dimarts al Congrés dels Diputats. I ha afegit: “Esquerra Republicana no serà còmplice del patriarcat que encara és massa real i tenim molt clar que avancem com a país, si avancem en igualtat de drets”, ha denunciat Vilalta.

Així, ha explicat que dissabte passat, Esquerra Republicana, va celebrar la convenció de dones electes, amb la participació de 150 dones a Ginebra, al costat de la secretària general del partit, Marta Rovira. “En aquesta trobada, ens vam conjurar a seguir fent política feminista, a tirar endavant el feminisme republicà que teixeix xarxa, sororitat i que empodera a les dones”, ha evidenciat Vilalta.

En aquest sentit, el Govern de la Generalitat posa el focus a la transformació feminista com un dels objectius principals de govern i aquest divendres, va garantir per primera vegada el dret a la interrupció quirúrgica de l’embaràs arreu del país. D’aquesta manera, els hospitals de la regió sanitària de l’Alt Pirineu i Aran a partir d’aquest mes, també ofereixen aquest servei.

Aquesta mesura se suma a les moltes ja fetes per Govern de la Generalitat en l’àmbit feminista, com l’accés gratuït a anticonceptius de llarga durada, la gratuïtat de l’Infantil 2 i el servei de cangur públic; el pla d'equitat menstrual o la feminització dels cossos de seguretat, entre molts d’altres exemples que “evidencien aquesta transformació feminista que volem que sigui real al nostre país”, ha reivindicat la portaveu d’Esquerra Republicana.

Aprovació final dels pressupostos al Parlament

Per altra banda, aquesta setmana també està marcada per l'aprovació final dels pressupostos al Parlament de Catalunya, uns pressupostos "que tenen transcendència social i econòmica i són una eina rellevant per la societat que no s'hauria d'utilitzar com una eina electoral", ha reblat Vilalta.

És per això que la portaveu ha insistit en el fet que "cal revertir decisions com la que va prendre el PSC"- a la comissió d'Economia al Parlament el divendres passat- "en incomplir l'acord de pressupostos signat amb el Govern i amb la inestimable ajuda de Junts quan van eliminar la possibilitat de desenvolupar el pla pilot de la Renda Bàsica Universal", ha recordat irònicament.

Paral·lelament, el mateix divendres al Parlament també va iniciar-se la comissió d’investigació del CatalanGate que investiga el cas Pegasus. La portaveu ha volgut celebrar “que s’hagi habilitat en la visita oficial que farà el Parlament Europeu a Madrid, la possibilitat de reunir-se amb els membres de la comissió del cas Pegasus al Parlament”.

Tot i això, la portaveu ha clos destacant que des del Congrés dels Diputats “han volgut posar totes les traves i no han volgut comparèixer al Parlament”.

Etiquetes