La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta

La portaveu nacional d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha recordat en roda de premsa que aquesta setmana fa un any del 20S, el dia en què hi va haver un cop a la democràcia, a l’autogovern de Catalunya i a les institucions de tots els ciutadans d’aquest país. “Ho van fer per intentar impedir que el poble pogués decidir democràticament el seu futur. Volien fer-nos por, posar-nos la por al cos i no ho van aconseguir”, ha explicat Vilalta. En aquest sentit, ha exigit que el govern espanyol deixi la repressió: “Des d’ERC els ho diem molt clar: la repressió no és efectiva per aturar-nos, canviïn d’estratègia, no serveix per aturar la voluntat democràtica i la voluntat de decidir del poble català”, ha reblat.

La portaveu nacional ha assegurat que fa un any que l’estat va decidir repressió, que l’estat espanyol va començar a perdre amb aquesta estratègia de la repressió perquè “va escollir el camí de la repressió per aturar la voluntat democràtica d’un poble i l’únic que ha aconseguit és malmetre encara més el seu propi Estat de dret”.

Marta Vilalta ha recordat que també fa 12 mesos que el país va demostrar que no tenia por i per tant que l’estratègia de la repressió no funciona, “estàvem plenament determinats a exercir el dret d’autodeterminació, com ho vam fer. Van voler aturar l’1O, però no van poder, amb la repressió no van poder aturar-lo”.

Tant el 20S, l’1O com posteriorment amb l’empresonament del Govern de la Generalitat el que està en joc no és ja només la independència, no és només la construcció de la República catalana, sinó els drets i les llibertats fonamentals, la democràcia i la dignitat d’un poble.

Vilalta ha destacat que a més, és un dels moments, tant el 20S com el 1O, en què hi ha hagut més comunió entre institucions i la ciutadania, la gent d’aquest país. “I per tant, això és el que ens ensenya com hem de seguir. Des de la complicitat dels actors, des de plantar cara a la repressió defensant els drets i les llibertats i des de la democràcia per fer efectiva la República”.

En aquesta etapa de trànsit cap a la República, iniciada la tardor catalana passada, des d’Esquerra Republicana l’aposta és per traçar l’estratègia conjunta i la unitat d’acció, l’aposta de la iniciativa política des de les institucions i per la complicitat entre tots els actors que formen part del moviment independentista en la defensa dels drets i les llibertats.

El camí que hem de seguir és plantar cara a la repressió defensant els drets i les llibertats, des de la democràcia, fent efectiva la República
Marta Vilalta Portaveu Nacional d'Esquerra Republicana
 La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, durant la roda de premsa

Canvis a l’Executiva Nacional, Esquerra Republicana es reforça

Vilalta ha destacat que la repressió no és efectiva per aturar-nos ni com a país, ni com a organització i és en aquesta lògica que l’Executiva Nacional del partit debatrà la proposta de canvis en l’Executiva en la línia de reforçar l’organització. “Per plantar cara a aquesta repressió que ens vol escapçar, que ens voldria abatuts, o fins i tot eliminar”.

Vilalta ha destacat que els canvis responen a una proposta clara "per blindar i legitimar les persones encausades refermant el lideratge d’Oriol Junqueras i Marta Rovira, els quals volem que segueixen al capdavant d’Esquerra Republicana".

Etiquetes