La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, durant la roda de premsa

“Es tracta d’unitat estratègica o de derrota. I com que volem guanyar, treballem tenaçment per aconseguir-la”, diu la portaveu d’Esquerra, Marta Vilalta.

“Avui és un dia molt trist per la democràcia”, ha dit la portaveu nacional d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, l’endemà que la formació d’extrema dreta Vox hagi entrat amb 12 escons al parlament andalús. Per Vilalta, l’ascens del feixisme a Andalusia, com també a d’altres llocs d’Europa, reforça encara més la urgència d’aconseguir la llibertat del país: “la independència no és només la millor opció per construir una societat millor a Catalunya i també la palanca de canvi a l’Estat, com sempre hem defensat, sinó que s'ha convertit més que mai en una necessitat i una urgència”.

Al feixisme cal combatre’l, segons Vilalta, perquè és una amenaça a la societat que volem. La independència és l’eina per aconseguir aquesta societat, i per arribar-hi necessitem unitat estratègica: “la unitat d’acció que ja hem demostrat en reiterades ocasions des del 2012 i que ens va portar a la victòria de l’1-O”. “És urgent. Es tracta d’unitat estratègica o de derrota. I com que volem guanyar, treballem tenaçment per aconseguir-la i per assolir la llibertat del país, que és l’única garantia dels drets, les llibertats i la justícia per a tothom”, ha assegurat.

La portaveu dels republicans també ha dit que “Vox representa tot allò que Esquerra Republicana vol eliminar de la societat: la xenofòbia i el racisme, el masclisme, el feixisme i també el nacionalisme espanyol i la catalanofòbia. I ha recordat que “Vox és l'acusació particular que demana 700 anys contra l'independentisme perquè és la seva única amenaça. És la viva imatge d’allò que va contra l’independentisme i el republicanisme”.

Està convençuda que “els fa por la societat justa, pròspera, neta i lliure que nosaltres defensem” i, per això, “han estat alimentant els més baixos dels sentiments i l’odi, per aconseguir la divisió interna entre territoris i entre ciutadans”. Vilalta ha criticat que això ha estat possible gràcies a C’s, el PP i “la passivitat del PSOE”, que “han abonat el terreny perquè determinades actituds i discursos tinguin una millor acollida entre els ciutadans i aquest n’és el resultat”. “Vam avisar ja fa temps del perill del ‘A por ellos’, perquè era un ‘A por todos’”, ha recordat, finalment, Marta Vilalta.

Etiquetes