La portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, en roda de premsa aquest dilluns. MARC PUIG

La portaveu d’Esquerra Republicana defensa com a prioritats la lluita contra les desigualtats, el blindatge dels serveis públics i la resolució del conflicte polític amb l’Estat

La portaveu i secretària general adjunta d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha subratllat aquest dilluns, en l’inici del curs polític, que els republicans es bolcaran els propers mesos en la lluita contra les desigualtats i la crisi derivada de la pandèmia, així com en el procés de negociació per resoldre el conflicte polític entre Catalunya i l’Estat. “Volem liderar la transformació social, feminista, verda i democràtica amb aquest doble objectiu: ser útils en el dia a dia de la gent i avançar cap a la república catalana”, ha assegurat.

“Encetem un mes de setembre en el qual la mobilització, amb la Diada Nacional de l’Onze de Setembre, i la reunió de la taula de negociació els dies posteriors, en seran els principals protagonistes”, ha apuntat Vilalta, que ha reiterat que la solució al conflicte polític “passa per una resposta política i democràtica”. En aquest sentit, ha criticat el líder del PSC, Salvador Illa, perquè “el pitjor que li pot passar a Catalunya és tenir un cap de l’oposició que menysté el clam majoritari de la ciutadania del país”.

Sobre la reunió de la taula de negociació, fixada pel 13 de setembre, la portaveu ha subratllat la voluntat dels republicans d’avançar “de veritat” en la resolució del conflicte, i ha instat el govern espanyol a no “desentendre’s” del procés de negociació entre ambdós governs. Alhora, ha demanat a “aquells que el desacrediten o el menystenen” que “hi siguin i no li posin tan fàcil al govern espanyol”. Vilalta s’ha mostrat convençuda que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, serà present en aquest trobada i ha llançat una advertència: “Existeixen uns amplis consensos a la societat catalana: que s’acabi la repressió i que volem decidir el nostre futur col·lectiu”. “Això és el que s’ha de debatre a la taula”, ha sentenciat.

Volem liderar la transformació social, feminista, verda i democràtica del país
Marta Vilalta Portaveu i secretària general adjunta d'Esquerra Republicana

La portaveu ha situat els pressupostos de la Generalitat per a l’any vinent com la principal eina per desenvolupar els acords de la investidura del president Pere Aragonès, després de les primeres mesures aplicades per la nova Generalitat republicana, com els 1.000 milions d’euros per a combatre l’atur, l’ampliació de la Renda Garantida de Ciutadania o les mesures en l’àmbit de l’habitatge. “Catalunya torna a estar governada, hem recuperat les institucions amb la màxima ambició”, ha apuntat. A més, ha assenyalat la importància dels fons europeus Next Generation i ha avançat que Esquerra Republicana “explorarà al màxim” la negociació dels pressupostos generals de l’estat “per estar al costat de la gent en moments complicats”.

Per últim, la portaveu republicana ha replicat les declaracions en què Salvador Illa sostenia que la darrera dècada és el pitjor que li ha passat a Catalunya en els darrers 300 anys, Vilalta ha afirmat que el líder del PSC al Parlament “sap que els anys de la dictadura, del franquisme, del feixisme son el pitjor que ha passat a aquest país en els darrers anys”. “És un insult als demòcrates que pretengui blanquejar-ho o que pretengui ignorar-ho”, ha conclòs.

Etiquetes