La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, durant la roda de premsa d'avui

La portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha anunciat que Esquerra Republicana se suma a la vaga feminista del 8 de març per reivindicar els drets de les dones i denunciar les discriminacions de gènere i les violències masclistes, per demostrar que sense les dones el món s'atura. "Apel·lem a la mobilització a favor dels drets de les dones, avui i cada dia de l’any, per seguir contribuint a una societat més justa i igualitària que faci de la República Catalana una República Feminista de dones i homes lliures", ha dit Vilalta, que ha denunciat que "no pot ser que al segle XXI encara hi hagi diferències i discriminacions a la meitat de la població pel simple fet de ser dones". La vaga d'aquest divendres, convocada arreu del món, anirà més enllà de l'àmbit laboral i contemplarà les cures, l'àmbit estudiantil i el de consum.

Vilalta ha explicat que "feminisme és igualtat, és voler que totes les persones tinguin els mateixos drets, sigui quin sigui el seu gènere" i que aquesta lluita l'han de liderar les dones: “En la lluita per la igualtat volem que hi participin els homes, però les que han de liderar-la són les dones, que són les oprimides, les que pateixen les discriminacions, tal com passa en totes les lluites pels drets civils i les llibertats”.

També ha defensat que, com a republicanes i republicans, "no podem acceptar ni una sola víctima més de violència masclista, ni les desigualtats retributives pel mateix treball, ni els sostres de vidre, ni les pensions desiguals entre homes i dones, ni la desigualtat en la distribució de les tasques de criança i les cures". En definitiva, des d'Esquerra no accepten "els models heteropatriarcals i el masclisme que encara impregna bona part de la nostra societat".

Sobre el fet que Ciutadans hagi rebutjat sumar-se a la vaga perquè "defensa el feminisme liberal", ha dit que "és una nova manera de dir que no són feministes, l’excusa d’aquest any per no sumar-se a la vaga feminista i intentar netejar-se la imatge i el desgast que suposa pactar amb un partit masclista com Vox a Andalusia".

Per últim, Vilalta ha volgut lloar la trajectòria de Joan Tardà, que ha anunciat que no formarà part de la llista per a les eleccions generals del 28 d’abril: “Joan Tardà és un gran actiu pel republicanisme, té una trajectòria impecable de lluita i dignitat que l’honora i esperem que pugui seguir dipositant aquest capital en la construcció de la República catalana”.

Etiquetes