Volem construir una Europa més social i propera a la ciutadania

Josep-Maria Terricabras i Elisabet Nebreda, candidats d'Esquerra Republicana-NECat-Catalunya Sí, han protagonitzat un debat a l'Institut Menéndez y Pelayo de Barcelona sobre les properes eleccions al Parlament europeu. En un acte moderat per la diputada al Parlament de Catalunya Agnès Russiñol, tots dos han coindidit en la necessitat de canviar l'orientació de la Unió Europea dels últims anys, prioritzant el benestar de les persones i no els interessos de les elits econòmiques, com ha passat els darrers anys amb decisions preses per òrgans opacs i no democràtics, com la Troika. 'Volem construir una Europa molt més social i propera a la ciutadania', ha afirmat Nebreda.

Sobre el paper d'Europa en el procés d'independència de Catalunya, Terricabras ha manifestat que 'els eurodiputats catalans hauran d'ajudar els europeus a entendre el procés que té lloc al nostre país'. El cap de llista de la candidatura fixa com un objectiu 'aconseguir que la majoria del Parlament europeu es pronunciï a favor que el poble de Catalunya pugui expressar la seva voluntat a les urnes el proper 9 de novembre'.

Pel que fa al paper de la República Catalana en el context internacional, la candidata d'Esquerra Republicana per Barcelona ha explicat que 'per tenir veu pròpia a Europa ens cal un Estat, ja que la UE és una unió d'estats'. 'Una Catalunya independent podria ajudar a buscar una majoria progressista i defensar un model social que prioritzi els ciutadans', ha afegit.

Per últim, tots dos han fet referència al debat sobre la pertinença de Catalunya a la UE en cas d'independència. Sobre aquesta qüestió, Nebreda ha recordat que 'no hi ha cap tractat europeu que reguli l'escissió d'un territori d'un estat membre de la Unió, com tampoc està prevista l'expulsió de ciutadans que ja són europeus. La UE aplicarà la lògica i el sentit comú'. Per la seva banda, Terricabras ha remarcat que 'seria impensable que una UE que vol incorporar Ucraïna deixi fora Catalunya o Escòcia'. 'Descartem terceres vies, foragitem les pors i anem a Europa amb alegria', ha conclòs.