El diputat del Grup Republicà Ruben Wagensberg i la portaveu, Anna Caula

El diputat compara Sánchez amb Salvini i Esquerra demana la compareixença del ministre de Foment, José Luís Ávalos

El diputat del Grup Republicà i impulsor de la campanya Casa Nostra, Casa Vostra, Ruben Wagensberg, ha denunciat el bloqueig del vaixell de Pro Activa Open Arms al port de Barcelona i ha assegurat que "aquesta decisió del govern espanyol està clarament condicionada pel populisme i l’auge de l’extrema dreta”. El diputat també ha anunciat que es coordinaran amb el grup parlamentari de Madrid per demanar la compareixença del ministre de Foment, José Luís Ávalos, que té la competència dels ports, i ha recordat que “el comptador que ha començat a córrer aquests darrers dies no és un comptador de dies, hores o minuts, sinó que és un comptador de vides. Cada minut que el vaixell d'Open Arms està atracat al port de Barcelona, són vides que es perden al mar Mediterrani”.

Wagensberg ha explicat que l’Open Arms havia de sortir del port de Barcelona fa dies, “carregat de centenars de mantes recollides gràcies a l’ajuda de la ciutadania de Catalunya”, però el capità marítim, que depèn de Foment, va bloquejar aquesta sortida basant-se en “raons incomprensibles i, fins i tot, surrealistes, com ara que si Itàlia i Malta no obren els ports, l’Estat espanyol tampoc ho farà”. D’aquesta manera, segons Wagensberg, l’Estat espanyol no se sent obligat a complir el dret internacional marítim.

L’Estat espanyol, en sintonia amb els governs més ultres, criminalitza la solidaritat
Ruben Wagensberg Diputat del Grup Republicà al Parlament

El diputat ha posat en context aquesta situació: 30.000 migrats han mort al món en els darrers 5 anys, i el 2018 n’han mort 2.800 al Mediterrani, 769 dels quals a la frontera sud de l’Estat. “Es tracta del doble de morts que hi ha hagut a la frontera entre Estats Units i Mèxic. Són xifres totalment bàrbares”, ha lamentat Wagensberg, que també ha denunciat que el PSOE ha incomplert les polítiques migratòries promeses al seu programa electoral: no ha derogat les devolucions en calent, no ha retirat les concertines de la frontera sud i no ha abordat la reforma dels CIEs ni el reforç de les oficines d’asil.

Per tot això, el diputat ha anunciat que el Grup Republicà acompanyarà i farà costat a Pro Activa Open Arms. “Ens trobem amb un Estat espanyol que, en sintonia amb els governs més ultres, segueix criminalitzant la solidaritat”, ha afirmat, “i treballa amb la mateixa condescendència que el govern de Salvini quan, fa uns mesos, va bloquejar el mateix vaixell a Itàlia”. A banda de demanar la compareixença del ministre Ávalos, Wagensberg també ha dit que els republicans portaran al ple del Parlament aquesta qüestió per tractar-la de manera global: “estem a favor dels drets humans i, per tant, del rescat de vides al Mediterrani, o no ho estem?”, ha plantejat.

Per altra banda, avui el diputat Jordi Solé ha intervingut al plenari del Parlament Europeu per parlar, precisament, del bloqueig de l'Open Arms: "segons Nacions Unides, el 2018 van morir al Mediterrani 2.275 persones. Ens podem permetre bloquejar vaixells que intenten reduir tant de patiment? Amb cada port que es tanca, amb cada vaixell que no salpa, amb cada migrant que s'ofega, s'enfonsen també els nostres valors europeus", ha denunciat.

Etiquetes