Dissabte, 25 de juliol de 2015

Junqueras: 'El 27S és l'oportunitat que ens obre les portes a totes les altres oportunitats, als alts ideals que sempre hem servit'

El president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha explicat aquest dissabte a la militància la importància del pacte amb CDC i les entitats sobiranistes per anar junts a les eleccions del 27S a la llista de Junts pel Sí perquè, ha dit, han estat els grans consensos els que han permès avançar Catalunya en els moments clau.

'El 27S és l'oportunitat que ens obre les portes a totes les altres oportunitats, als alts ideals que sempre hem servit. I ens hi juguem tant, que ens ho juguem tot. Per això ens necessitem els uns als altres', ha defensat Junqueras durant el discurs inaugural del 27è Congrés del partit.

'No és la primera vegada que ens toca assumir el paper de centralitat de l'espai, no és la primera vegada que ERC assumeix el repte complexe d'intentar cosir el país', ha explicat recordant que només quan els grans espais històrics de mobilització popular de masses del país –l’espai catòlic, l’obrerista i el republicà- han anat junts, s'ha aconseguit crear un projecte guanyador.

'Quan aquests espais polítics i socials s’han separat molt, quan entre ells hi ha hagut abismes molt profunds, no han tingut la força necessària per representar un projecte guanyador de país. Es molt difícil construir l’edifici d’un Estat sobre fonaments separats. Quan aquests espais han tendit a trobar-se, els fonaments han estat molt més sòlids. Nosaltres assumim el repte d’acostar-los', ha afegit.

'El país l'haurem d'aixecar entre una immensa majoria del nostre país i no volem excloure a ningú, i menys als amics; i som tan amics dels qui compartieixen la nostra proposta com dels qui no hi són', ha dit Junqueras, estenent la mà a les formacions polítiques que s'han mantingut al marge de la candidatura de Junts pel Sí.

'Ho donarem tot per guanyar, i arribarà un dia que, orgullosos, ho explicarem als nostres fills i els nostres néts', ha conclòs Junqueras, emocionat.

Al 27è Congrés d'ERC hi han assistit representants d'altres partits i entitats, com les números dos i tres de la llista de Junts pel Sí, Carme Forcadell i Muriel Casals; el president de l'ANC, Jordi Sànchez; el coordinador general de CDC, Josep Rull; el dirigent de Demòcrates de Catalunya, Antoni Castellà; el líder de Súmate, Eduardo Reyes; el líder d'Avancem, Joan Ignasi Elena; i representant sindical Josep Maria Álvarez.

Junqueras durant el discurs del 27è Congrés Nacional