Dissabte, 19 de setembre de 2015

Romeva: 'Alguna cosa està canviant perquè la gent ja no vota el seu partit si no que vota per les esperances de tothom'

Junts pel Sí ha celebrat aquest vespre a l’Hospitalet de Llobregat l’acte central de campanya en el que hi han participat Raül Romeva, Carme Forcadell, Muriel Casals, Artur Mas, Oriol Junqueras, Eduardo Reyes i també Anna Simó i Joan Ramon Casals, candidats del Baix Llobregat. L’acte ha reunit més de 9.000 persones omplint el recinte de la Farga.

El cap de la llista de la candidatura, Raül Romeva, ha declarat que 'l’Estat que volem construir serà un Estat europeu' i ha afegit que 'si tenim una majoria àmplia el 27S, Madrid i Brussel·les ens hauran d’escoltar'. Romeva ha dit que 'davant les amenaces de l’Estat nosaltres som els dels somriures' i en referència a l’excepcionalitat de les eleccions del dia 27 i de la llista Junts pel Sí ha citat Obama: 'Alguna cosa està canviant perquè la gent ja no vota el seu partit si no que vota per les esperances de tothom', aplicant la cita al moment que estem vivint a Catalunya.

Artur Mas ha reblat: 'No marxarà cap banc de Catalunya!' i ha afegit que 'no marxaran perquè Catalunya representa el 20% del mercat espanyol i la primera economia exportadora de l’Estat. Els bancs no són ni les filles de la caritat ni les germanetes dels pobres, ho fan per interessos'. Mas ha citat Nelson Mandela i ho ha comparat també al moment actual: 'Que les vostres decisions responguin a les vostres esperances i no pas a les vostres pors'. 'Que així sigui pel poble de Catalunya el 27S', ha dit. Mas ha acabat el seu discurs demanant que aquestes eleccions tinguem 'la mateixa actitud de revolta que vam tenir el 9N, no tornarem a tenir una altra oportunitat com aquesta'.

Oriol Junqueras també s’ha referit als bancs: 'Els que ens vénen a donar lliçons són els que han provocat la crisi i els hem rescatat amb els nostres impostos. La lliçó més important és que el futur del nostre país estarà molt millor en les nostres mans'. Junqueras ha subratllat que 'som capaços d’omplir la Meridiana on mitjans de tot el món vénen a cobrir lliurement i resulta que el nostre cap de Govern, el mateix que ens nega el dret a votar, respon les preguntes dels periodistes a través d’una pantalla de plasma', en el mateix sentit ha afegit: 'El mateix Estat obliga a un mitjà públic a retransmetre els actes electorals dels partits del “no”'. Junqueras ha clamat: 'Tinguem fe, tinguem epserança i sobretot treballem perquè és l’hora de la victòria'.

Carme Forcadell ha començat la seva intervenció dient que 'la llibertat no es dóna ni es compra, la llibertat és guanya a les urnes' i ha continuat opinant que 'està molt bé que vinguin els líders polítics espanyols a fer campanya a Catalunya, però entre tots només són capaços de trobar un sol argument contra la independència: les amenaces i la por'. Forcadell ha fet referència als bancs quan ha dit: 'Si no respecten la voluntat del poble de Catalunya no mereixen tenir els nostres estalvis. No hi ha cap país democràtic que la banca condicioni el vot dels ciutadans!'.

Muriel Casals ha declarat que troba a faltar 'la veu de l’esquerra espanyola, la que sempre havia defensat la veu de Catalunya. Els trobem a faltar perquè volem tenir amics arreu' i ha subratllat que 'el govern del PP amb la seva voluntat de trencar Catalunya inhabilita la democràcia espanyola'. Muriel ha dit també que 'en un país normal es vota sense exigències del govern, el Tribunal Constitucional no aprova lleis per empresonar un president que posa les urnes i no deixa que la Junta Electoral Central decideixi el contingut d’un programa informatiu'. Casals ha acabat la seva intervenció dient: 'Ho farem bé, amb la llei a la mà i amb la democràcia per bandera. Ho farem i guanyarem.'

Eduardo Reyes ha declarat que 'ens volen imposar la raó per la força i nosaltres tenim la força de la raó' i ha exclamat: 'Rajoy m’ha fet independentista!'. 'Sóc de l’Hospitalet i mai havia vist la Farga a vessar com avui!' ha dit Anna Simó, també ha dit que 'el vot del 27S és el vot de la nostra vida perquè ens hi hem dedicat la vida per aconseguir-lo i perquè és per donar una millor vida als nostres fills'. Joan Ramon Casals ha subratllat que 'hi ha gent que diu que això és un embolic però l’embolic el tenen ells perquè es diuen demòcrates i no ens deixen votar'.

En el mateix acte Romeva ha anunciat que la candidatura ja havia sumat 102.000 suports a través de la campanya “Fes-te candidat pel Sí” i ha convidat la candidata número 100.000, Roser Gómez, a pujar a l’escenari. L’acte, en el que s’ha presentat el nou espot “Vota per mi”, ha estat presentat per José González i Bibiana Ballvé.

Acte central de campanya de Junts pel Sí