Dissabte, 19 de novembre de 2016

Rufián: 'Els que no van voler que votéssim la monarquia el 78 són els mateixos que ara no volen que votem en referèndum el nostre estatus polític'

El portaveu adjunt d'Esquerra republicana al Congrés, Gabriel Rufián, s'ha referit a Sitges a la notícia que s'ha conegut que l'expresident espanyol Adolfo Suárez  no va fer un referèndum sobre la monarquia perquè les enquestes deien que es perdria, 'la sospita ja hi era que a la transició ens havien enganyat. Només cal recordar una cosa, els mateixos que no van voler que el poble votés el 78 un rei perquè potser perdrien, són els mateixos que ara el 2016 no volen que es voti en un referèndum d'autodeterminació perquè potser al final perdrien, aquesta és la seva concepció de la democràcia'.

Rufián ha insistit que 'el que diem és el que ja van dir durant la campanya electoral i reiterem que no demanarem permís mai més, no esperarem que ningú ens doni mai més lliçons de democràcia perquè tenim centenars de milers de persones al costat que estan demanant poder votar el seu estatus polític i així ho farem, amb permís o sense'.

Seguir negociant amb l'Estat?

Sobre les declaracions del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, defensant la relació de bilateralitat entre l'Estat i Catalunya en temes de finançament, Rufián ha destacat que 'forma part de l'ADN dels catalans negociar i negociar, fins i tot impossibles, que s'obri una agenda catalana per parlar amb gent amb qui fins ara semblava impossible parlar com el Govern espanyol, pels catalans és una bona notícia'.

Gabriel Rufián ha deixat clar però que, dit això, 'no n'esperem res del govern espanyol perquè torna a ser un govern absolutament reaccionari amb un Ministeri de l'Interior en mans d'un senyor tan reaccionari com l'exalcalde de Sevilla. No n'esperem res més enllà del que ja rebem: sentències, editorials, negatives...'

'Els catalans fa 4 anys que estem asseguts a una taula de negociació esperant que algú segui a l'altra banda i així seguirem, però que quedi clar també que farem el nostre camí, sí o sí, perquè el que defensem és una urna, és la democràcia en definitiva, i això és sagrat' ha reblat.

Gabriel rufián, dirigint-se a les més de 400 persones que han assistit a Sitges a l'acte de 'La República que Farem'