Dijous, 11 de desembre de 2014

Volem construir la Barcelona republicana

El president d’Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras ha estat l’encarregat de presentar el candidat a l’alcaldia de Barcelona, Alfred Bosch. L’acte ha comptat també amb la presència del president d’honor d’Esquerra, Jordi Carbonell; la presidenta de la Federació de Barcelona, Patricia Gomà i l’actual president del grup municipal, Jordi Portabella. A més a més de càrrecs electes, militants i simpatitzants de Barcelona han assistit a l’acte:  Fabian Mohedano (Avancem), Toni Comín (ASCL), Ana Alcocer i Eduardo Reyes (Súmate), David Escudé (PSC), Jordi Martí (CiU), Carles Manjon (NECat), Manel López (Procés Constituent), Ferran Civit (ANC).

Durant l'acte que ha consisistit en una entrevista feta per la periodista Xantal Llavina i amb preguntes del públic ha servit per conèixer una mica més el candidat republicà. Bosch ha defensat que 'hem de fer la Barcelona republicana'. Bosch ha defensat la necessitat de fer una Barcelona 'capital del benestar, del coneixement, de la justícia social, de la netedat' i ens cal per tenir 'una ciutat lliure, lliure de desnonaments, d'atur, de massificacions'.

'Ens cal una capital de debó, volem la capital de la justícia social, de les oportunitats, del talent, de la creació, de l'èxit. Aquesta és la capital que volem. La capital de la república catalana. I hi volem arribar amb moltíssima gent, pels que hi som però també per la gent que ja no hi és, pels que van lluitar i que ja no hi som; però també per aquella gent que puja, per la gent jove', ha afirmat Boch.

El candidat ha advertit que 'us puc oferir poc, només us poc oferir feina, esforç i sacrifici, el goig i l'orgull de fer una cosa que fins fa quatre dies se'ns deia que era impossible. Barcelona és una gran prova d'humilitat, necessitem tanta humilitat per relacionar-nos amb Barcelona que sé que amb tots vosaltres podem canviar aquesta ciutat, amb tots. Podem fer una gran capital amb tots els aspectes'.

La presentació de Bosch ha anat a càrrec dels president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras. El màxim dirigent independentista ha explicat que ‘no es podrà entendre Catalunya sense Barcelona, però tampoc seria el mateix veure un país darrera com Catalunya’. El president d’Esquerra ha posat l’accent en que estava convençut que ‘serà alcalde de Barcelona, i serà un dels màxims ambaixadors del país’ i s’ha compromés a acompanyar-lo i ajudar-lo ‘ en aquesta tasca de construir un nou país net, just i lliure’.

Alfred Bosch