La portaveu d'Esquerra Republicana, Raquel Sans, amb el cartell electoral.

Esquerra Republicana afronta la campanya electoral amb “propostes i ganes de debatre-les” i amb l’objectiu de revalidar la presidència de la Generalitat.

“Al costat de la gent, al costat de Catalunya”. Aquest és el lema de campanya escollit per Esquerra Republicana per les eleccions al Parlament del proper 12 de maig. “És la nostra proposta per aquestes eleccions, som al costat de la gent i al costat de Catalunya, a diferencia d’Illa, que la proposta és que decideixin des de Madrid, ser un delegat de la Moncloa, i de Puigdemont, que la proposta és el propi Puigdemont”, ha assenyalat aquest dimecres la portaveu del partit, Raquel Sans.

Sans ha assegurat que els republicans es presenten a les eleccions “amb propostes, amb ganes de debatre-les, i amb el full de resultats d’aquests tres anys” de govern de Pere Aragonès. “A diferència dels darrers anys, ens presentem amb la voluntat de revalidar la presidència”, ha apuntat Sans, que ha afegit que els republicans afronten els comicis “amb il·lusió, amb ganes, i amb una campanya coral i diversa”.

La campanya d’Esquerra Republicana recorrerà tot el territori català i també celebrarà un acte a Ginebra, on es troba exiliada la secretària general de la formació, Marta Rovira, i el diputat Ruben Wagensberg. “Davant d'aquells que volen fer veure vivim una situació de normalitat i volen passar pàgina, no podem passar pàgina quan tenim companys a l’exili per motius polítics”, ha dit Sans.

La portaveu d’Esquerra Republicana ha iniciat la seva intervenció mostrant el condol de la formació a la família i amics de Josep Maria Terricabras, que ha qualificat d’home “savi, bo, compromès amb els valors republicans, amb la independència del nostre país i amb l’humanisme”. “Ahir va ser un dia trist per la família republicana”, ha conclòs.