inici esquerra.cat                                  |
  Inici  
  Presentació  
  Opinió  
  Organització  
  Resultats electorals  
  Butlletí  
  Enllaços  
     
 

Carmel Mòdol, Esperança Marí i Joan Lladó
  
 

Lladó: “La correcta recepció de tots els canals de la corporació catalana de ràdio i televisió serà per Esquerra com Son Baco per UM, irrenunciable”

Arran de la substitució del canal convencional de TV3 que es veia fins ara, pel de TV3CAT que emet només la producció pròpia, Joan Lladó, president d’Esquerra a les Illes Balears; Esperança Marí, diputada d’Esquerra a la coalició Eivissa pel Canvi; i Carmel Mòdol, diputat al Parlament de Catalunya i portaveu del grup parlamentari a la comissió de control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) han explicat als mitjans de comunicació el posicionament d’Esquerra i les accions que la formació durà a terme tant al parlament català com al de les Illes Balears per assegurar la correcta recepció de tots el canals de l’espai comunicacional català.
Joan Lladó ha afirmat que “la correcta recepció de tots els canals de la corporació catalana de ràdio i televisió serà per Esquerra com ha estat Son Baco per UM, irrenunciable. I així com Son Baco no estava previst dins el pacte signat, si que la recepció de l’espai comunicacional català era un punt de l’acord de govern entre les diferents forces de govern”. Així, el president d’Esquerra a les illes ha explicat que la substitució de TV3 per TV3CAT ha estat generada “arran que l’ens de les Illes a fet valer els drets d’emissió adquirits per IB3 en contractar a FORTA els paquets d’emissió de la programació aliena”.
Per la seva banda, Carmel Mòdol ha explicat que “Esquerra demanarà a TV3 que compri els drets de la producció aliena per a la seva emissió tant al Principat de Catalunya com a les Illes Balears”, posant per exemple els paquets de futbol que s’adquireixen a MEDIAPRO. El diputat d’Esquerra ha apuntat també que “des de la comissió de control de la CCMA hi ha tota la voluntat de que arribin el màxim de continguts i canals a les Illes Balears, i depèn de la voluntat del govern illenc de posar a disposició els canals, i de fer o no servir els drets que en aquest moment li pertoquen”.
En aquest sentit, Lladó ha reflexionat sobre “l’error que suposa que el model d’IB3 passi per voler fer valer els seus drets sobre la producció aliena amb l’objectiu de competir com una cadena generalista més”, i ha afegit que “per volum, capacitat i pressupost IB3 hauria de ser una cadena de proximitat que no competís amb TV3 si no que s’hi complementàs”.
La diputada Esperança Marí ha volgut deixar clar que “en aquests moments de negociació de l’espai de comunicació de les Illes Balears, hem de donar un marge de confiança al govern perquè aquesta acabi fructificant en el sentit de poder rebre a través del segon multiplex tots els canals de la CCMA”.
   
 
esquerra.cat/illes

www.esquerra.cat/illes